نکات مهم در مورد شروع یک رابطه عاشقانه موفق

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1438 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه

به طور معمول سؤالات زیادی هنگام شروع رابطه در ذهن ما وجود دارد. آیا او واقعاً من را دوست دارد؟ آیا ممکن است همه چیز جدی شود؟ آیا او انتخاب درستی برای دوستی با من است؟ در طول روز کجا می‌رود؟ در حال انجام چه کاری است؟ در اوایل رابطه، ما به همان اندازه که در آن رابطه با یکدیگر هستیم، زمان را هم برای تجزیه‌وتحلیل رابطه می‌گذرانیم؛ با همه چیز، از پیام‌های متنی معمولی گرفته تا عمیق‌ترین اعترافات عاشقانه و بررسی دقیق، می‌توان از حقیقت ساده احساس و آنچه می‌خواهیم کنار رفت. وسوسه‌انگیز است که بگویید، “فقط به قلب خود گوش کن”، اما وقتی صحبت از شروع رابطه می‌شود، ذهن شما نقش مهمی دارد. شروع یک رابطه می‌تواند یک تجربه شادی‌آور و بدون استرس باشد، وقتی یاد بگیریم که با آنچه مهم است هماهنگ شویم و از افکار منفی که ما را به بیراهه می‌برد دور شویم می‌توانیم یک رابطه عاشقانه موفق را شروع کنیم.

در این سری از مجله دل کلینیک قصد داریم که شما را با نکات مهم در مورد شروع یک رابطه عاشقانه موفق آشنا کنیم.

نکات مهم در مورد شروع یک رابطه عاشقانه

عشق بدون شک مهم‌ترین جنبه هر رابطه است؛ اما به‌خودی‌خود کافی نیست. برای تبدیل‌شدن به یک شریک زندگی مورد اعتماد و دوست‌داشتنی، هر دوی شما باید وقت و تلاش زیادی را برای این رابطه صرف کنید. در ادامه نکاتی آورده شده است که می‌تواند برای شروع رابطه شما مفید باشد.

  1. بهترین خود باشید.

شما باید بتوانید در کنار شخصی که آن را برای شروع یک رابطه انتخاب کردید، خودتان باشید. وقتی صحبت از مواردی مانند سرگرمی، شوخ‌طبعی، معنویت یا اهداف می‎شود، به طور معمول چگونه هستید؟ چه رفتاری را انجام خواهید داد؟ آیا وقتی در کنارش هستید تغییر می‎کنید؟ یا برای او به هر دلیلی نقش بازی می‌کنید؟ سعی کنید در ابتدای رابطه آن چیزی که خود وجودی شما را نشان می‌دهد باشید. بگذارید طرف مقابلتان شما را آن‌گونه که هستید ببیند. اگر از همان ابتدای رابطه برای نگه‌داشتن آن فرد نقش بازی کنید در آینده رابطه‌‌تان با شکست مواجه خواهد شد.

  1. درک، پذیرش و قدردانی.

اطمینان حاصل کنید که برای درک شریک زندگی خود، وقت و تلاشتان را صرف کرده‌اید. بدانید که طرف مقابل شما به انجام چه کارهایی علاقه‌مند است؛ همچنین به‌خاطر داشته باشید که اولویت‌ها تغییر می‌کند. شریک زندگی خود را همان گونه که هست بپذیرید و از اقدامات او قدردانی کنید.

  1. صادق باشید.

اگر رابطه دروغی را شروع کنید، احتمال این وجود دارد که در نهایت به دلیل دروغ بیشتر از بین برود. دروغ، سرانجام ما را درگیر خود می‌کند و دراین‌بین یک رابطه پر از تردید و بی‌اعتمادی به وجود خواهد آمد. باید بدانید که هیچ‌یک از ما کامل نیستیم و این احتمال وجود دارد که همه ما صددرصد صداقت نداشته باشیم. در نتیجه باید بهتر عمل کنیم و رویکرد صادقانه‌تری را در رابطه خود داشته باشیم. نه فقط با آن شخص بلکه با خودمان نیز. نادیده‌گرفتن حقایقی که در درون خود احساس می‌کنید، به طور معمول راهی برای زندگی در یک دروغ است که می‌دانید این بهترین کار نیست.

  1. برقراری ارتباط.

در واقع ارتباطات، یک نیاز ذاتی است؛ برای برقراری یک رابطه قوی، مرتباً با یکدیگر مکالمه کنید، پیامک و پیام دهید.

زمانی که شریک زندگی شما می‌خواهد روز خود را با شما به اشتراک بگذارد، شنونده خوبی نیز باشید. همچنین تااندازه‌ای که می‌توانید از آخرین وضعیت روزانه خود به شریک عاطفی‌تان اطلاع دهید. این کار موجب تداوم و حتی بیشتر شدن اعتماد میان دو فرد خواهد شد.

  1. پشتیبانی کنید.

هیچ انسانی کامل نیست! زمانی که شریک عاطفی‌تان اشتباه می‌کند یا در کار خود، سختی را پشت سر می‌گذارد، حمایت جسمی و عاطفی خود را نشان دهید. با او صحبت کنید، مرتباً تعارف کنید، وقتی ناراحت است به او گوش دهید و اگر می‌توانید در کار به او کمک کنید. درعین‌حال زیاد گیر ندهید و سرسخت نباشید.

  1. کارهای متفاوت و جدیدی را امتحان کنید.

مشکلات زمانی شروع می‌شوند که روابط معمولاً خسته‌کننده شود و هر دو از این روال خسته شوند. برای رونق بخشیدن روابط خود، به مکان‌های جدید بروید، فعالیت‌های جدیدی را با هم امتحان کنید، با یکدیگر بخندید، کارهای مسخره انجام‌دهید یا هر کاری را انجام دهید که باعث خوشحالی هر دو شما شود. چنین اقدامات احساسی، هیجاناتی را ایجاد می‌کند که شما و شریکتان به آن نیاز داشتید.

  1. قدرشناسی به شما کمک خواهد کرد.

وقتی احساس شکرگزار بودن را برای چیزهایی که شریک عاطفی‌تان می‌گوید و انجام می‌دهد، شروع می‌کنید، مطمئناً رابطه شما موفق خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی شما فقط روی جنبه مثبت طرف مقابلتان تمرکز می‌کنید و قدرشناس آن‌ها هستید، باعث کاهش احساس نفرت و درد در رابطه‌تان می‌شود. در تحقیقی که توسط گروهی از روان‌شناسان در دانشگاه ییل انجام شد، از 77 زوج خواسته شد تا یک برنامه سه‌روزه سپاس‌گزاری را دنبال کنند و در پایان، آنها نسبت به شریک زندگی خود احساس مثبت و نشاط بیشتری می‌کنند. چنین احساسات مثبتی تا حد زیادی در حفظ روابط به شما کمک می‌کند.

  1. به تعهدات خود عمل کنید.

روابط با وجود تعهدات پایدار است؛ از آنها آگاه باشید و آنها را تحقق بخشید تا شریک زندگی خود را خوشحال کنید. درعین‌حال، اطمینان حاصل کنید که فضای خصوصی خود را در اختیار او نمی‌گذارید. همچنین اگر انجام‌دادن برخی کارها راحت نیستید، در مورد آن با شریک زندگی خود صحبت کنید.

  1. با هم نقاط عاطفی ایجاد کنید.

زمانی که شما و شریک زندگی خود در جهت یک هدف کار می‌کنید، احتمالاً بیشتر روی جنبه‌های مثبت یکدیگر تمرکز خواهید کرد. اهداف مشترکی مانند پس‌اندازکردن، یا هر چیز دیگری که برای هر دوی شما معنی‌دار است را تعیین کنید. کارهای هماهنگ برای دستیابی به چنین اهدافی می‌تواند رابطه شما را بیش‌ازپیش تقویت کند.

  1. محبت جسمی از خود نشان دهید.

با همسرتان مانند بوسیدن، دست گرفتن یا در آغوش گرفتن ارتباط جسمی داشته باشید. انجام این کارها برای این‌که همسرتان بفهمد که او را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید مؤثر است. یک مطالعه توسط دانشگاه ایالتی آریزونا نشان می‌دهد که چنین محبت جسمی باعث افزایش هورمون‌های خوب، بهبود خلق‌وخو و ازبین‌رفتن استرس می‌شود. اگر در یک رابطه از راه دور هستید، مرتباً تماس بگیرید و به‌طرف مقابل اطلاع دهید که به فکر او هستید.

  1. در رابطه از کلمه ما استفاده کنید.

وقتی شما از خود و شریک زندگی‌تان به‌عنوان “ما” یاد می‌کنید، ناخودآگاه هر دوی خود را یک موجود واحد می‌دانید. این کلمه ساده پیوند و اعتماد را تا حد زیادی در میان شما افزایش می‌دهد؛ حتی اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی به شما نزدیک نباشد. در حقیقت، طبق یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا، نشان می‌دهد که زوجینی که از کلمه “ما” استفاده می‌کنند، در مقایسه با کسانی که از “شما” یا “من” استفاده می‌کنند، از رابطه خود احساس آرام‌تر، شادتر و رضایت بیشتری دارند.

  1. روابط با فراز و نشیب همراه است.

انتظار نداشته باشید که همیشه باید شاد باشید. همچنین در برابر ناامیدی‌ها قوی باشید و از آنها به‌عنوان فرصتی برای شناخت بهتر شریک زندگی خود استفاده کنید. این امر به‌ویژه برای روابط از راه دور بسیار مهم است، زیرا عدم حضور فیزیکی باعث افزایش ناامیدی خواهد شد. یک نگرش مثبت در چنین شرایط سخت منجر به روابط شادتر می‌شود.

  1. خیلی زود رابطه جنسی برقرار نکنید.

ما در یک‌زمان مثبت از نظر جنسی زندگی می‌کنیم؛ به این معنی که ما اعتقاد نداریم، قبل از اینکه برای اولین‌بار با شریک زندگی جدید خود آشنا شدیم، رابطه برقرار کنیم و باید منتظر بمانیم تا زمان معینی سپری شود. دکتر کمبل می‌گوید “مدت‌زمان انتظار قبل از برقراری رابطه جنسی برای هر فرد متفاوت است؛ چیزی به این زودی یا خیلی طولانی وجود ندارد. زمان مناسب زمانی است که هر دو نفر 100٪ آماده باشند. بدترین کاری که می‌توانید در یک رابطه جدید انجام دهید این است که، قبل از اینکه احساس آمادگی کنید، رابطه جنسی برقرار کنید زیرا نگران هستید که اگر صبر کنید علاقه خود را به شما از دست خواهد داد.

سخن آخر

تمام روابط عاشقانه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر می‌گذارند و همه آن‌ها به کار، تعهد و تمایل به سازگاری و تغییر با شریک زندگی شما نیاز دارند. اما چه رابطه شما تازه شروع شده باشد یا سال‌ها با هم باشید، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد یک رابطه سالم بردارید، حتی اگر درگذشته بسیاری از روابط ناموفق را تجربه کرده‌اید یا قبلاً برای ازبین‌بردن آتش عاشقانه در روابط فعلی خود تلاش کردید.

روابط قوی فقط اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آنها را با عشق، علاقه، درک، تحمل، پذیرش و قدردانی بسازید.

اگر برای شروع رابطه خود با فردی که دوستش دارید، مردد هستید و نیاز به راهنمایی و برنامه‌ریزی دارید، کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته