ارتباط با مرد متاهل – از سیر تا پیاز این نوع روابط

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1608 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

ارتباط با مرد متاهل یکی از اتفاقاتی است، که امروزه شایع تر از قبل شده است. اکثرا این اتفاق ناخودآگاه می­افتاد و خیلی از افراد کاملا به صورت ناخودآگاه وارد این نوع ارتباط می­شوند و ناگهان متوجه دردسری که در آن وارد شده اند می­شوند. هرچند حتی افرادی که آگاهانه وارد رابطه با مرد متاهل می­شوند هم هیچ گاه نمی­دانند دقیقا باید منتظر چه حوادثی باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این مقاله تنها روانشناسی رابطه با مرد متاهل بررسی خواهد شد و ما به هیچ وجه به دنبال این موضوع نیستیم که کسی را قضاوت کنیم. بلکه فقط از نظر روانشناسی ارتباط با مرد متاهل را بررسی می­کنیم تا شما بهتر بتوانید متوجه شوید این نوع از رابطه چگونه است و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

ارتباط با مرد متاهل چگونه است؟

درست است که هر رابطه ای با رابطه دیگر متفاوت است اما یک نکته در تمام مواردی که ارتباط با مرد متاهل در آن دیده می­شود، مشترک است. در حقیقت در زمانی که دو طرف وارد یک رابطه جدید می­شوند، حس می­کنند که زندگیشان تنوع دارد و یک هیجان جدید وارد رابطه می­شوند. اما این هیجان کاملا موقتی است. زیرا ارتباط با مرد متاهل، اینگونه شروع می­شود که مرد، در حقیقت به خانواده خود دروغ می­گوید و اینگونه رابطه را شروع می­کند. در ادامه با این که مرد معمولا سعی خود را می­کند تا این روابط با هم تداخل پیدا نکنند، اما در واقع دارد به شما و به خانواده خودش خیانت می­کند.

بنابراین موارد معمولا اتفاقات غیر منتظره ای در ارتباط با مرد متاهل می­افتد که باعث می­شود رابطه وارد مشکلات جدیدی شود و به زودی با از بین رفتن هیجان مشکلات شروع می­شود. توجه داشته باشید که در این نوع رابطه، شما آزادی های کمتری در رابطه دارید. مثلا نمی­توانید به راحتی هر زمان که خواستید با طرف مقابلتان تماس بگیرید.

اما من نخواستم به صورت جدی وارد رابطه با مرد متاهل شوم.

این معمولا جمله ای است که بسیار شنیده می­شود اما واقعیت این است حتی اگر نخواهید رابطه جدی ای با یک مرد متاهل داشته باشید، اما به هر حال وابستگی در طی زمان به وجود می­آید و شاید زمانی متوجه این وابستگی بشوید که دیگر کار از کار گذشته است. در این زمان است که ترس به شما روی می­آورد و نمی­توانید به راحتی از رابطه با مرد متاهل خارج شوید. همچنین در این زمان حتی ممکن است باعث شود که عذاب وجدان پیدا کنید و در حقیقت شما همیشه در این بین که دلبستگی و وابستگی خود را انتخاب کنید، و یا اینکه اجازه ندهید بیش از این عذاب وجدان داشته باشید، و یا انتظار بکشید و احساساتتان را سرکوب کنید می­مانید.

داستان ارتباط با مرد متاهل از کجا شروع می­شود؟

ما انسان ها اصولا به آن چیزی که از آن منع می­شویم، تمایل پیدا می­کنیم. بنابراین توجه داشته باشید که رابطه با مرد متاهل، قطعا از این نظر یک پتانسیلی در دختران بوجود می­آورد که برایشان در ابتدای کار جذاب باشد.

از آن طرف معمولا دروغ هایی در ابتدای رابطه از طرف مرد گفته می­شود و این موضوع به قانع کردن خانم برای ارتباط با مرد متاهل کمک می­کند. مرد متاهل معمولا سعی می­کند تصویری از خانم خود درست کند که خانم فکر کند همسر مرد یک شخص بسیار بدجنس است اما بسیار اتفاق افتاده است، که بعد از اینکه طرفین با هم روبرو شده اند، خانم فکر کرده برعکس همسر مرد زن بسیار خوبی است. این دروغگویی باعث می­شود که رابطه شروع شود و همچنین باعث می­شود که مشکلات بسیاری هم همزمان در رابطه بوجود بیایید.

قول های مرد در این نوع روابط

احتمالا زیاد اتفاق می­افتد که مرد می­گوید به زودی قرار است از همسر خود جدا شود، و شما باید کمی بیشتر منتظر طلاق آنها بمانید، اما این موضوع هیچ وقت اتفاق نمی­افتد. حتی ممکن است مرد هم دوست داشته باشد که این کار را بکند، اما به دلایلی نتواند. برای مثال ممکن است که آنها صاحب فرزند باشند و از تاثیر طلاق بر کودک نگران باشند. ممکن است از نظر فرهنگی خانواده­شان این موضوع را نپذیرد یا حتی ممکن است مهریه مانع طلاق باشد. چیزی که مهم است این است که معمولا این اتفاق نمی­افتد.

معایب ارتباط با مرد متاهل

در هنگامی که رابطه با مرد متاهل دارید باید بدانید که این رابطه برای شما معایبی هم به همراه دارد، و اگر قرار است این رابطه را انتخاب کنید حتما باید حواستان به معایب احتمالی رابطه هم باشد که ما چند تا از معایب رابطه با مرد متاهل را برای شما لیست کرده ایم:

دروغ گویی : شخصی که به خانواده خود، همسر خود و بچه هایش دروغ می­گوید مطمئن باشید که توانایی دروغ گفتن به شما را هم دارد. حتی ممکن است همین حالا که این متن را می­خوانید هم چندین بار دروغ گویی او را تجربه کرده باشید.

تنهایی: زمانی که وارد رابطه با یک مرد متاهل می­شوید، در حقیقت شما یک کاری را کرده اید که مورد قبول اکثریت افراد جامعه و دوستانتان نیست. بنابراین کمتر می­توانید با کسی درد و دل کنید. نمی­توانید لحظات خوبتان را با کسی به اشتراک بگذارید و بیشترین کسی که می­توانید در مورد رابطه­تان با او صحبت کنید به احتمال خیلی زیاد همان مرد است که احتمالا به دلیل مشغله های زیادی که دارد زمان کمی هم برای این موضوع دارد.

عدم احساس خوشحالی و خوشبختی: یکی از مهم ترین حس هایی که هر شخصی در زندگی باید تجربه کند، احساس خوشبختی است. پس بیایید با خودمان رو راست باشیم. آیا واقعا این همان رابطه ایست که ما را خوشحال می­کند؟ آیا در هنگام ارتباط با مرد متاهل شما اولویت اول هستید و یا دوم و آیا این موضوع برای شما رضایت بخش است؟ آیا این انتظار ها و احساسات دیگری که این رابطه برای شما بوجود می­آورد واقعا خوشحالی و خوشبختی را از شما نگرفته است؟

تکرار این اتفاق: حتی اگر فرد در بهترین حالت بدون مشکل از همسر خود جدا شود و بعد با شما ازدواج کند و هیچ مشکل دیگری هم پیش نیاید، چگونه می­خواهید مطمئن باشید که همین اتفاق این بار با شما هم نمی­افتد؟ همانطور که گفته شد این نوع روابط هیجان انگیز است و با توجه به تنوع طلبی و اعتیاد به هیجان امکان رخ دادن این موضوع با یک دختر دیگر کاملا وجود دارد.

قضاوت دیگران: ارتباط با یک مرد متاهل خوب یا بد، درست یا غلط شما را در معرض قضاوت دیگران قرار می­دهد. مهم نیست که این کار شما و یا این کار دیگران درست است یا نه. مهم این است که این مسئله اتفاق می­افتد و احتمالا تاثیر خوبی هم روی شما ندارد. شما عاشق یک مرد متاهل هستید که یک زندگی جداگانه ای برای خودش دارد. در نگاه مردم و اجتماع این موضوع یک ظلم است و آنها شما را عامل خراب شدن زندگی این مرد می­دانند و فکر می­کنند اگر شما با مرد متاهل رابطه نداشتید، زندگی آنها بسیار خوب پیش می­رفت بنابراین چه بخواهید چه نخواهید داوری خواهید شد.

قانون: قانون در این جور موارد طرف شما را نمی­گیرد و شما را مقصر می­داند. بنابراین خانواده مرد می­توانند از شما شکایت کنند و در این زمان کسی نیست که از شما حمایت کند.

بیرون آمدن از رابطه

اگر شما در حال حاضر در رابطه با مرد متاهل هستید، احتمال این موضوع وجود دارد که چندین بار خواسته باشید که از او جدا شوید اما اکنون دیگر اینقدر وابستگی زیاد شده است که نتوانسته اید این کار را انجام دهید. حالا راه حل چیست ؟ راه حل این است که به دنبال راه حل های درست و اصولی با منطق و به دور از احساسات مخرب باشید. بنابراین نیاز است در چند قدم این کار را انجام دهید:

1- در ابتدا باید واقع بین باشید. هیچ کس بهتر از شما نمی­تواند واقعیات را ببیند. بنابراین باید سعی کنید از واقعیات چشم پوشی نکنید. ببینید چقدر وعده تا به الآن به شما داده شده است. شاید پذیرش واقعیت سخت باشد اما بالاخره کاریست که دیر یا زود باید انجام دهید و منطقی به واقعیت ها نگاه کنید.

2- از دوستان خود کمک بگیرید. دوستان شما می­توانند تا حدی خلا عاطفی ای که قرار است پیش بیاید را پر کند. جلوی حس تنهایی شما را بگیرند و به شما مشورت بدهند.

3- بهانه های او را رد کنید. در زمان ارتباط با مرد متاهل قطعا او دروغ هایی به شما می­گوید و برای نگه داشتن رابطه بهانه هایی برای شما می­آورد. اما بعد از اینکه منطقی به تمام این بهانه ها نگاه کنید متوجه می­شوید که توجیه های خوبی نیستند. ارتباط خود را هم با او قطع کنید تا دیگر نتواند برای شما بهانه بیاورد. در نهایت اگر واقعا تصمیم او جدی باشد و یا خودش و همسرش مشکلات جدی ای داشته باشند، پس از اینکه طلاق گرفتند مطمئنا پیش شما می­آید و شما هم دیگر عذاب وجدان خراب کردن رابطه آنها را ندارید.

4- به آینده نگاه کنید. شما زمانی که وارد رابطه شدید احتمالا یک هدفی داشته اید. یا حداقل الآن هدفی در ذهن شما وجود دارد. ببینید چقدر به این هدف نزدیک شده اید؟ آیا واقعا رابطه شما در مسیر درستی قرار دارد؟ آیا واقعا نیاز های عاطفی شما برآورده می­شود ؟ پس بهتر است همانطور که گفته شد واقع بینانه به این سوال ها جواب دهید.

5- مشاوره. اگر فکر می­کنید که موارد بالا برای شخص شما کافی نبود، و یا هنوز برای شما سخت است که تصمیم گیری کنید و یا اینکه احساس می­کنید مورد شما با تمام مواردی که در بالا گفته شد متفاوت است، به خودتان احترام بگذارید. برای خودتان وقت اختصاص دهید و پیش یک دکتر روانشناس خوب بروید. بگذارید او که خارج از احساسات شما موضوع را می­بیند به شما کمک کند تا بتوانید راحت تر با وضع موجود کنار بیایید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته