آیا درمان طبیعی افسردگی وجود دارد؟

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1544 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

به دلیل شرایط زندگی هر فرد ممکن است در دوران زندگی خود با مشکلات مختلفی نظیر افسردگی مواجه شود و در همین راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که به منظور درمان افسردگی چه روش هایی وجود دارد؟

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید با استفاده از روش های طبیعی مختلف اقدام به درمان افسردگی کرده و به بهترین شکل ممکن مشکل خود را برطرف کنید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به روش های درمان افسردگی انداخته و در رابطه با روش های طبیعی حل این مشکل توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بسیار مهم بپردازیم.

سیب خوردن

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بر اساس بررسی های صورت گرفته سیب خوردن می تواند شما را از افسردگی دور نگه دارد، چرا که مواد شیمیایی موجود در سیب به شما کمک می کند تا بتوانید از افسردگی دور شده و حس و حال فوق العاده ای را تجربه کنید.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که پزشکان همواره به این مسئله اشاره کرده اند که خوردن سیب به صورت روزانه می تواند سلامت شما را تضمین کند و این موضوع در رابطه با افسردگی نیز صادق بوده و شما می توانید با مصرف روزانه سیب به درمان افسردگی بدون نیاز به دارو دست پیدا کنید.

مصرف زعفران در غذا

یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند به درمان طبیعی افسردگی کمک کند، زعفران است. نکته مهمی که به منظور بررسی این ماده باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی مصرف روزانه زعفران می تواند سطح سروتونین مغز را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

افزایش این ماده باعث درمان افسردگی های خفیف شده و همین مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید مشکل افسردگی خود را با مصرف زعفران به بهترین شکل ممکن برطرف کنید. اگر به دنبال روش درمان طبیعی افسردگی هستید، پیشنهاد ما این است که حتماً استفاده از زعفران به عنوان یک چاشنی در غذاهای خود در نظر گرفته و از آن استفاده کنید.

گلبرگ گل رز

شاید برای تان عجیب باشد اما مصرف گلبرگ گل رز می تواند به درمان افسردگی شما کمک کند. مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بر اساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته اگر شما به صورت روزانه ۲۵ تا ۳۰ گلبرگ گل رز را در آب ریخته و آن را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید و پس از خنک شدن با اضافه کردن شکر اقدام به مصرف دو یا سه باره آن در طول روز کنید، این مسئله می تواند به شما کمک کند تا در طولانی مدت مشکل افسردگی خود را برطرف کنید. همین مسئله باعث شده تا بتوان گل رز را نیز به عنوان یکی از روش های درمان طبیعی افسردگی بنامیم

استفاده از هل

به صورت کلی هل ماده ای است که حتی بوی آن نیز عصب های مغز شما را آرام می کند. در واقع بوی دل انگیز و فوق العاده هل می تواند به شما کمک کند تا به آرامش فوق العاده ای دست پیدا کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر می خواهید از هل به منظور بهبود وضعیت افسردگی خود کمک کنید می توانید کمی چای آماده کرده و سپس دانه های هل را به آن اضافه کنید و آرام آرام اقدام به نوشیدن چای کنید. مصرف روزانه چای با هل می تواند به شما کمک کند تا آرام آرام بتوانید اقدام به درمان افسردگی خود کنید.

مصرف روزانه قهوه

یکی از نوشیدنی هایی که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد، قهوه است. مصرف یک فنجان قهوه می تواند به شما کمک کند تا روز پرطراوت و با نشاطی را تجربه کنید. نکته مهمی که در این رابطه باید به آن اشاره کرد این است که کافئین موجود در قهوه دارای مزایای مختلفی است که از مهم ترین آن می توان به بهبود وضعیت خواب، خلق و خوی، شادی آور بودن و… اشاره کرد.

نکته مهمی که باید بدانید این است که یک یا دو فنجان قهوه در روز می تواند در طولانی مدت افسردگی خفیف را از بین برده و به شما کمک فوق العاده ای کند. در همین راستا لازم است تا به منظور درمان طبیعی افسردگی مصرف روزانه یک یا دو فنجان قهوه را در برنامه خود قرار دهید.

البته نکته مهم این است که مصرف بیش از اندازه قهوه می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به وجود بیاورد، به همین دلیل لازم است تا به صورت منظم اقدام به مصرف قهوه کرده تا با مشکلات مختلفی در این بین مواجه نشوید.

مصرف زردچوبه

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از مهم ترین انواع افسردگی که بسیاری از افراد ممکن است با آن مواجه شوند، افسردگی به دلیل تغییرات فصلی است. این دسته از افراد همواره به دنبال روش های درمان طبیعی افسردگی فصلی خود هستند.

در این بین باید گفت که یکی از بهترین روش های درمان مصرف زردچوبه است. بر اساس بررسی های صورت گرفته مصرف زردچوبه به دلیل کورکوفین موجود در آن می تواند تاثیرات مثبتی را بر روی سروتونین مغز بگذارد و همین مسئله باعث می شود تا مشکل افسردگی شما برطرف شده و میزان افسردگی تان کاهش فوق العاده ای پیدا کند.

نوشیدن چای سبز

اگر به دنبال یک نوشیدنی هستید تا بتوانید از طریق آن مشکل افسردگی خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید، پیشنهاد ما این است که مصرف روزانه ۲ الی ۳ فنجان چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بر اساس تحقیقات مصرف چای سبز به دلیل اسید آمینه های موجود در آن باعث تسکین مغز می شود و همین مسئله در طولانی مدت به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به درمان افسردگی خود کنید. همین مسئله باعث شده تا امروزه متخصصین طب سنتی مصرف چای سبز را به عنوان یکی از روش های درمان طبیعی افسردگی در نظر بگیرند.

نوشیدن چای زنجبیل

شما می توانید با مصرف چای زنجبیل نیز اقدام به درمان افسردگی خود کنید. در راستای بررسی این مسئله باید به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در آب داغ ریخته و چند دقیقه آن را بجوشانید. سپس اجازه دهید تا خنک شود و در طول روز دو بار آن را میل کنید. مصرف این نوشیدنی به شما کمک می کند تا علائم افسردگی را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

مصرف سیر همراه با غذا

یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که مصرف روزانه سیر همراه با غذا می تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته شما می توانید با مصرف سیر علائم مختلفی مثل افسردگی، خستگی، بی خوابی و… را به طرز چشمگیری کاهش داده و آن را از بین ببرید.

به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می دهیم تا همواره در کنار غذای خود اقدام به مصرف سیر کنید، چرا که این مسئله می تواند به بهبود وضعیت شما از نظر افسردگی کمک فوق العاده ای کند.

مصرف بادام زمینی

بادام زمینی یکی از مواد غذایی است که می تواند به شما کمک کند تا سلامت جسمی و روانی داشته باشید. بر اساس تحقیقاتی که در راستای بررسی اثرات بادام زمینی انجام شده، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که مصرف بادام زمینی می تواند قلب را سالم نگه دارد، چرا که این ماده خوراکی سرشار از ویتامین Bو B2است. همچنین مصرف بادام زمینی برای درمان افسردگی نیز بسیار مفید بوده و همین مسئله باعث محبوبیت این ماده غذایی شده است.

ورزش کردن

در کنار معرفی مواد غذایی گوناگونی که به شما کمک می کند تا بتوانید اقدام به درمان طبیعی افسردگی کنید، باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که انجام کارهایی مثل ورزش کردن نیز تاثیرات مثبتی بر روی وضعیت روحی و روانی شما خواهد داشت.

ورزش کردن به بهبود خلق و خوی آرامش ذهن و بالا رفتن اعتماد به نفس و بهبود افسردگی و بسیار مفید است و همین مسئله باعث می شود تا افرادی که با مشکلاتی نظیر افسردگی مواجه هستند با ورزش کردن بتوانند مشکلات خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند. پیشنهاد ما این است که با انجام تمرینات تنفسی و تمرینات شل کننده عضلات به وضعیت روحی خود کمک کرده و اقدام به درمان افسردگی کنید.

انجام مدیتیشن و یوگا

انجام مدیتیشن و یوگا نیز از جمله روش هایی است که به شما کمک می کند تا آرامش فوق العاده ای را به دست بیاورید. فعالین حوزه مدیتیشن و یوگا همواره به این نکته اشاره کرده اند که انجام روزانه این کارها شما را از افسردگی دور نگه دارد و شما می توانید از یوگا برای درمان طبیعی افسردگی کمک بگیرید.

آیا واقعا همیشه درمان طبیعی برای افسردگی وجود دارد؟

باید گفت که همیشه اینطور نیست! برخی مواقع با تغییر سبک زندگی و تغذیه مشکل افسردگی حل نمی‌شود بلکه مشکل از بیوشیمی مغز فرد است و در این شرایط نیاز است تا با مراجعه به روانپزشک یا روان درمان مشکل را حل کرد، اگر تمایل داشتید می‌توانید از طریق لینک زیر مشاوره آنلاین دریافت کنید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته