چگونه با همسر دروغگو کنار بیاییم

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –

تعداد کلمات: 844 کلمه

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

همسر شما دروغگو است ؟ اگر اینگونه است احتمالا دردسر های زیادی با دروغگویی همسر داشته اید. دعوا و بی اعتمادی می تواند همراه همیشگی یک همسر دروغگو باشد. پس برای اینکه بدانید چگونه با همسر دروغگو می توانید کنار بیایید ادامه این مقاله می تواند به شما کمک کننده باشد.

کنار آمدن با یک همسر دروغگو و فهمیدن این که اصلا به چه دلیل او دروغ می گید بسیار کار دشواریست. مخصوصا اگر او را به عنوان همسر و شریک زندگیتان انتخاب کرده باشید.

 

و اما چگونه باید با یک همسر دروغگو کنار آمد ؟

 

دروغ گفتن ممکنه که باعث بشه شما فکر کنید همسر شما دارد به شما خیانت می کند، اما این که واکنش شما به آن دروغ چیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پیدا کردن ریشه این دروغگویی همسر می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای مثال آیا او برای خجالت کشیدن خود دروغ می گوید. آیا دروغ می گوید که شما ناراحت نشوید و یا …

دانستن انگیزه دروغ گویی بسیار مهم است.

 

اما انسان ها چرا دروغ می گویند ؟

 

ما همه دروغ می گوییم. از زمانی که کودک هستیم… حتی در دو سالگی وقتی می فهمیم که لغات چه تاثیرات شگفت انگیزی روی آدم ها دارند پس دروغ می گوییم. حتی والدین دروغ گو به راحتی می توانند باعث شوند که کودکان دروغ در آینده دروغ گو بشوند.

بعضی آدم ها از دروغ گویی به عنوان یک سلاح برای دفاع از خودشان یا جلوگیری از بروز یک درگیری استفاده می کنند. هزاران بار شده که ما به دروغ به همسر خود، به دوستان یا خانواده خود گفته ایم که لباسشان، نوع آرایششان و غذایی که درست کرده اند چقدر خوب است، در صورتی که شاید اینطور نبوده. پس این هم می تواند یک دروغ باشد.

 

تا چه حدی از دروغ گویی همسر خود را بپذیریم ؟

هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که تا چه حد از دروغ گویی همسر خود را بپذیرید، کی همسر دروغگو می تواند برای رابطه خطرناک باشد و یا چه دروغی را از همسر خود بپذیرید و چه دروغی را نپذیرید، بلکه این فقط خود شما هستید که باید این کار را انجام دهید. اما در کل تحمل برخی دروغ های کوچک می تواند باعث بوجود آمدن جو بهتری در خانه شما شود و در ازای آن شما می توانید برای حل مشکل دروغگویی همسر چندین راه را برگزینید.

آیا می خواهید به او توهین کنید و یا به زندگی مشترک پایان دهید و یا تلاش برای حل آن کنید.

 

گفت و گو می تواند هر مشکلی را حل کند

 

با او در مورد دروغگویی گفت و گو کنید. بدون این که او را سرزنش کنید اگر مشکلی دارید و یا دروغ های او اذیتتان می کند با لحن خوب این را بیان کنید. از او خواسته های عجیب نداشته باشید مثلا به او نگویید که حق ندارد به هیچ عنوان در زندگی به شما دروغ بگوید. بلکه حد و حدود مشخص کنید. فراموش نکنید که حتی مشکلات با یک همسر دروغگو هم می تواند اینگونه با گفت و گو حل شود.

برای مثال بگویید در بعضی موارد حق ندارد به شما دروغ بگوید و شما دروغگویی همسر خود را در این موارد به هیچ وجه نمی توانید ببخشید و سپس این مسائل را برای او روشن کنید.

در نتیجه به او فرصت جبران می دهید و این فرصت می تواند موقعیتی باشد برای اصلاح یک همسر دروغگو. اما قبل از صحبت حتما در مورد صحبت های خود فکر کنید، و سعی کنید پاسخ های او را پیش بینی کنید تا اولا عکس العمل مناسب داشته باشید، ثانیا بتوانید خودتان را کنترل کرده و به بهترین شکل به او پاسخ دهید. ممکن است مجبور باشید تصمیمات سختی را بگیرید پس برای این موضوع هم آماده باشید.

 

شرایطی فراهم کنید که همسرتان کمتر نیاز به دروغگویی داشته باشد

برای مثال اگر او برای خوش گذرانی به شما دروغ می گوید و با دوستان خود به تفریح می رود، به او بفهمانید که شما مشکلی با خوش گذرانی او ندارید. حتی اگر می توانید با او همراه شوید. این حاشیه امنیت قطعا نتیجه مثبتی در رابطه شما خواهد داشت. و حتی می تواند باعث شود که همسر دروغگو کاملا دروغگویی خود را کنار بگذارد.

 

از یک مشاور خوب برای دروغگویی همسر کمک بگیرید

اگر فکر می کنید این عادت را نمی توانید در همسر خود عوض کنید و یا خودتان نمی توانید با همسر دروغگو کنار بیایید بهترین راه کمک گرفتن از یک مشاور خوب است. زمانی که از یک مشاور خوب کمک بگیرید می توانید مشکلات را با سرعت بیشتر و همچنین راحت تر انجام دهید. می توانید برای این موضوع از زوج درمانی در یک کلینیک روانشناسی خوب بهره مند شوید.

در کلینیک روانشناسی دل روانشناسان مجرب می توانند به شما با یک تیم تخصصی و حرفه ای کمک کنند تا بتوانید با این مشکل کنار بیایید و یک بار برای همیشه پرونده این مشکل را ببندید. زندگی با دروغ های کمتر و عادات بهتر قطعا زندگی شیرین تری خواهد شد.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته