چگونه افسرده شویم ؟!

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1361 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم که اگر بخواهیم شخصی افسرده باشیم، اگر بخواهیم به خودمان کمک کنیم تا افسرده تر شویم و مشکلاتی از این قبیل پیدا بکنیم، باید چه کار بکنیم چگونه افسرده شویم، اصلا چرا افسرده می شویم. به واقع دلایل و علل افسردگی چیست و چه اعمالی به افسردگی ما کمک می کند.

شاید تعجب کنید که چرا یک نفر باید سعی کند افسرده باشد؟ چرا یک نفر باید خود با دست های خود به افسردگی خود کمک کند ؟ اما واقعیت اینجاست که همه ما بدون اینکه بدانیم چگونه افسرده باشیم، به خودمان با رفتار های نادرست کمک می کنیم که بیشتر و بیشتر به سمت این موضوع پیش رویم.

 

در مقاله قبلی در رابطه با درمان افسردگی در زنان متاهل توضیحاتی دادیم اما در این مقاله می خواهیم به صورت کلی تر به علل اصلی افسردگی، دلایلی که باعث می شود افسرده شویم و همچنین عوامل افسردگی بپردازیم و در نهایت 9 راه بسیار سریع برای افسرده شدن را بیابیم. این که بدانیم چگونه افسرده شویم قطعا به ما کمک می کند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم زیرا دانستن دلایل افسردگی قطعا می تواند برای مقابله با آن هم کمک کننده باشد. با توجه به اینکه همه ما در خط این اختلال هستیم پس اگر جای شما بودم با دقت این مقاله را می خواندم و از هر کاری که گفته شده می توانیم انجام دهیم تا افسرده شویم، پرهیز می کردم.

 

9 راهکار برای افسرده شدن

 

 

  1. هیچ وقت گریه نکنید
    یک انسان قوی که گریه نمی کند. هیچ وقت گریه نکنید تا افسرده شوید. نگذارید نقاط ضعف شما را کسی ببیند. گریه به معنی نقطه ضعف شماست. ناراحتی خود را بروز ندهید و تا جایی که می شود اصلا ناراحتی خود را نادیده بگیرید. و به خود بگویید هر کار که می کنید گریه نباید بکنید. با تمام قدرت جلوی گریه خود را بگیرید و نگذارید که گریه شما را خالی کند. گریه نکردن خود یکی از عوامل افسردگی است.
  2. بدبین باشید
    تاثیر بدبین بودن بر افسردگی معجزه آساست، باور کنید. آدم ها هیچ گاه عوض نمی شوند، زندگی به بدترین شکل ممکن در جریان است و هدف به وجود آمدن تمامی مشکلات در زندگی شمایید و هدف مشکلات شمایید. حداقل روزی سه بار این موضوع را با خود تکرار کنید همچنین از هر عشقی پرهیز کنید چون عاشق بودن می تواند شما را وارد یک دردسر جدید بکند. اگر واقعا یک راه می خواهید برای اینکه چگونه افسرده شویم بد بین بودن قطعا به شما کمک می کند..
  3. به بدن خود بی توجه باشید
    اهمیت دادن به بدن خودتون میتونه یکی از مضر ترین چیز ها برای افسرده شدن باشه. پس اگر میخواهید افسرده شوید حتما به خود بی توجه باشید. اگر خسته بودید استراحت نکنید. اگر زمان خوابتان بهم ریخته است، تبریک، به آن ادامه دهید. فست فود خوردن و غذا های پر چرب را فراموش نکنید. تاثیر غذاهای ناسالم بر افسردگی بر هیچ کس پوشیده نیست. سه روز پشت سر هم کم بخوابید و با کافئین خود را بیدار نگه دارید. وقتی استرس دارید به جای استراحت و ریلکس کردن از ردبول استفاده کنید. شک نکنید که یکی از عامل های افسردگی شما می تواند همین بی توجهی به خودتان باشد.
  4. به روح خود هم بی توجه باشید
    فقط عدم توجه به فیزیک خودتون شاید کافی نباشه. از روح خود غافل باشید. موسیقی خوب می تواند افسردگی را از شما دور کند. مگر موسیقی های غمگین عاشقانه چه بدی دارد که موسیقی های خوب را بخواهید گوش بدید؟ فیلم های وقت تلف کن و تمسخر آمیز اینستاگرام و یوتیوب، چک کردن دائم اخبار، نزدیک کردن آدم های بدگو… همه و همه می تواند به افسرده تر شدن شما کمک کند و جزوی از دلایل افسردگی شما باشد.
  5. در گذشته زندگی کنید
    یکی از مهم ترین عوامل افسردگی زندگی در گذشته است. یک داستان از گذشته خود بسازید، تمام لحظه های دردناک را مدام به خودتان یاد آوری کنید و حسرت لحظه های خوب گذشته را بخورید. باورکنید که اگر مورد های قبلی جواب نداد این مورد خیلی سریع پاسخگوی شماست. یک ابر تیره از گذشته دردناک می تواند به شما کمک کند تا افسرده شوید. اصلا به حال و یا آینده فکر نکنید. نکته مهم این است که این موارد را برای بقیه هم تعریف کنید و روزی چند بار برای خودتان مرور کنید. با زندگی در گذشته می توانید برای خود یکی از دلایل مهم افسردگی را بسازید.
  6. تمام مشکلاتی که در دیگران احساس می کنید را شخصی برداشت کنید
    اگر یک نفر منظور شما را نمی فهمد، به شما بی توجهی می کند، رفتاری می کند که شما دوست ندارید، و یا به هر دلیلی شما را می رنجاند، مطمئن باشید که مشکل او با شخص شماست. او این کار را دانسته می کند. او از شما متنفر است. اکثر افرادی که نزدیکان شما هستند از شما متنفر هستند. پس بخاطر همین است که به شما کم توجهی می کنند و مشکل از آنها نیست بلکه با شخص شما مشکل دارند. شما هم از آنها متنفر شوید و دائم به همه تنفر بورزید. تنفر می تواند افسردگی بیاورد و یکی از مورد های چگونگی افسرده شدن باشد. این فکر که همه با شما مشکل دارند حتی خانواده درجه یک شما، هم می تواند برای شما به اندازه خود افسردگی آور و یکی از علت های افسردگی باشد باشد.
  7. عذرخواهی کردن شما را کوچک می کند
    از هیچ کس عذر نخواهید. حتی اگر مقصر بودید عذرخواهی کردن مناسب شما نیست. هیچ وقت قبول نکنید که اشتباه می کنید. اگر شما اشتباه کنید شخصیت شما زیر سوال می رود. این موضوع را از دیگران و نزدیکانتان بگیرید که احساس کنند شما آنها را دوست دارید، شما هم انسان هستید و می توانید مانند آنها اشتباه کنید. دائم از خود دفاع کنید و همیشه در نتیجه بترسید از اشتباه کردن. این راه هم قبلا امتحان شده و با تضمین برای شما زمینه افسردگی را فراهم می کند.
  8. همه چیز را باور کنید
    در اینستاگرام همه خوب هستند، همه حالشان خوب هست و آدم های خوبی هستند آنها را باور کنید. رسانه ها و تلویزیون را هم باور کنید. داستان های عاشقانه همگی حقیقت دارند. این ها را باور کنید تا افسردگی شما تضمین شود. باور کنید زندگی همه از شما بهتر است، از ظاهر زندگی همه قضاوت کنید و بدانید همه از شما زندگی بهتری دارند. اصلا پیش خود فکر نکنید که هستند آدم هایی که مشکلات زندگی خود را نشان نمی دهند و باطن زندگی آنها به زیبایی ظاهر زندگیشان نیست. تبریک می گوییم شما توانستید یکی دیگر از علل افسردگی را برای خودتان ایجاد کنید.
  9. اصلا به مشاور مراجعه نکنید
    مشاور ها به شما هیچ کمکی نمی کنند، الکی درس خواندند تا پول من و شما را بگیرند. اصلا چرا باید از مشاور کمک بگیریم مبادا افسردگی ما تا حدی درمان شود. مشاور ما نمی تواند یک دوست خوب برای ما باشد. مشاوران فقط متکلم وحده هستند و نمی‌گذارند شما صحبت کنید. یک مشاور خوب می تواند افسردگی را از شما دور کند. به هیچ وجه اجازه ندهید که این اتفاق بیوفتد. اصلا اگر به مشاور مراجعه کنید یعنی خدایی نکرده مشکلی دارید. افسردگی که ایرادی نداره. خیلی هم خوبه اصلا!!!

 

و اما چگونه خود را از افسردگی نجات دهیم؟

و در نهایت سخن آخر. همه این ها گفته شد تا چند تا از دلایل افسردگی را بدانید. قطعا همه ما حداقل یکی از این اشتباهات را که در قسمت چگونه افسرده شویم گفته شد بدون این که بدانیم انجام می دهیم و خود را به سمت افسردگی سوق می دهیم. پس بیایید این کار ها را انجام ندهیم تا بتوانیم تا حدی از افسرده شدن و افسردگی پیشگیری کنیم. پس بیایید به جای انجام دادن رفتار های بالا با خود مهربان باشیم. باور کنید همه ما لایق روحی آرام هستیم. اگر واقعا احساس می کنیم که به یک مشاور نیاز داریم در هر شرایطی از خود دریغ نکنیم. چه بسا رفتار هایی که در این مقاله گفته نشد اما خود علت افسردگی می تواند باشد. همکاران ما در دل کلینیک منتظر شما هستند تا بتوانند با مشاوره خوب و درمان فردی به شما کمک کنند تا جای ممکن و بیش از پیش با خود مهربان باشید و از افسردگی فاصله بگیرید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته