بی توجهی زن به مرد و عواقب آن

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1415 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

خانواده یکی از نهاد هایی است که در زندگی ما آدم ها نقش بسیار بسیار مهمی دارد و بنابراین نقش پایدار ماندن ازدواج بر سلامت روان تمام جامعه برای همه مشخص است. یکی از پایه های مستحکم ماندن روابط زن و شوهر توجه و ارتباط صمیمانه بین زن و شوهر است. بنابراین بی توجهی زن به مرد که موضوع مقاله امروز است می­تواند بسیار خطرناک و مشکل زا باشد و هر دو طرف، چه شخصی که بی توجهی می­کند و چه شخصی که بی توجهی می­بیند باید آگاهی داشته باشند، تا بدانند چگونه باید در این موقعیت رفتار کنند،، عواقب بی توجهی به شوهر چیست و راه حل آن چیست تا آسیبی به رابطه شان زده نشود و بتوانند رابطه خود را نجات دهند.

معمولا اکثر ما فکر می­کنیم که در یک رابطه خوب زن و شوهر مشکلی با هم ندارند، اختلافی با هم ندارند و تمام نظراتشان یکیست. اما این باور غلط است. هر دو آدمی با هم تفاوت دارند و هنگامی که تفاوت وجود دارد پس اختلاف وجود دارد و حل این اختلاف می­تواند باعث بروز مشاجره شود. پس نمی­توان گفت که یک رابطه ایده آل و بدون هیچگونه اختلاف نظر وجود دارد. اما چیزی که در بین زوج های مختلف فرق دارد میزان این اختلاف و نحوه ی برخورد و حل آن است.

معمولا در زمان بروز اختلاف هر کس یک شیوه ای برای حل مشکل و بدست آوردن خواسته اش دارد. یکی از این شیوه ها بی توجهی است. متاسفانه یکی از روش هایی که خانم ها در جوامع امروزی برای رسیدن به خواسته هایشان می­آموزند بی توجهی است. بنابراین حس می­کنند که بی توجهی زن به مرد می­تواند او را به خواسته اش برساند. غافل از این که در اکثر مواقع از حد تعادل خارج می­شوند و باعث می­شوند طرف مقابل حس کند که محبت و توجه لازم را دریافت نمی­کند. بی توجهی زن به مرد آن هم بیش از حد موضوع بسیار خطرناکی است و می­تواند به از بین رفتن امید در فرد مقابل منجر شود و می­تواند پیامد های بسیار جدی ای داشته باشد. البته باید در نظر داشت که همین امر دقیقا برای توجه بیش از حد نیز صادق است و باید حواسمان باشد که تعادل را رعایت کنیم. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله بی توجهی زن به مرد و عواقب بی توجهی به شوهر را برای شما توضیح دهیم.

چقدر از بی توجهی قابل تحمل است ؟

اصولا هیچ زمان نباید به عنوان اولین راه حل بی توجهی را انتخاب کرد. دو نفر در یک رابطه باید بتوانند با هم حرف بزنند و با حرف زدن مشکل را حل کنند. شما باید سعی کنید تا مشکلتان را رک بگویید و معمولا کمتر می­شود که با بی توجهی زن به مرد مشکل خود به خود حل شود. بلکه شما باید کاملا رک مشکلتان را به شریک زندگی خود بگویید. اما اگر او به سخن شما بی توجهی کرد، و یا از حرف زدن سر باز زد، صرفا برای نشان دادن ناراحتی خود می­توانید کمی سردی و بی توجهی از خود نشان دهید. اما توجه کنید که بی توجهی زن به مرد اگر از حد خود بگذرد و یا توجه بیش از حد هر دو می­توان بسیار آسیب زننده باشد.

عواقب بی توجهی به شوهر

سیستم ذهنی مردان با زنان بسیار متفاوت است. مردان معمولا اصلا تمایل ندارند که خود معما هایی که شما برای آنها طرح می­کنید را حل کنند و خود حدس بزنند که مشکل شما چیست. پس بهتر است که به آنها بگویید مشکلتان چیست. هرچه رک تر و صریح تر مشکلاتتان را بیان کنید کمک می­کنید تا او سریع تر متوجه مشکل شما شود. با این راه حل دیگر مشکلات روی هم انبار نمی­شوند و مشکلات کوچک پس از مدتی تبدیل به مشکلات بزرگ نمی­شوند.

 

بی توجهی زن به مرد می­تواند عواقب زیاد و گاهی جبران ناپذیری داشته باشد، برای مثال:

 

  • اعتماد به نفس مردان در پی بی توجهی زن به مرد کاهش پیدا می­کند و او ممکن است احساس کند که فرد لایقی نیست و نمی­تواند نیاز های زنش را برآورده کند بدون اینکه بداند ایراد او کجاست
  • احساس بی ارزش بودن می­تواند یکی دیگر از عواقب بی توجهی به شوهر باشد. مردان ممکن است احساس سرخوردگی بکنند و بی توجهی را بی احترامی به خود قلمداد کنند و خود را لایق احترام ندانند.
  • با توجه به موارد بالا این موضوع می­تواند منجر به تضعیف رابطه هم بشود. در صورتی که معمولا تصور زنان برعکس است اما بی توجهی زن به مرد نه تنها باعث تقویت رابطه نمی­شود بلکه ممکن است باعث تضعیف رابطه بشود.
  • خیانت می­تواند یکی دیگر از عواقب بی توجهی به شوهر باشد. البته که این موضوع درست نیست که خیانت با بی توجهی زن به مرد توجیه پذیر است و یا بی توجهی می­تواند یک دلیل خوب برای خیانت باشد و در هر صورت خیانت به هیچ عنوان پذیرفته نیست. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بی توجهی زن به مرد می­تواند احتمال خیانت را بالاتر ببرد. به این صورت که مرد برای جبران کمبود ها و نیاز هایش در خارج از رابطه زناشویی خود به دنبال جایگزین می­گردد.
  • تشدید لجبازی بین زوجین و مقابله به مثل کردن هم می­تواند یکی دیگر از عواقب بی توجهی به شوهر باشد. در این موقعیت، مردان نمی­توانند دلیل بی توجهی همسر را متوجه شوند بنابراین به لجبازی رو می­آورند که این کار نیز درست نیست و باعث می­شود که یک دور باطل لجبازی بین زوجین شکل بگیرد.

پس چرا می­گویند اگر کم محلی کنی او به سمتت جذب می­شود ؟

بی­توجهی به هیچ عنوان یک راه حل دائمی و کارساز نیست و رابطه با لج و لجبازی و کم محلی دیر یا زود با مشکل مواجهه می­شود. دو طرف باید بتوانند مشکلشان را با هم حل کنند و در زمانی که نتوانستند به جای کمک گرفتن از افراد ناآگاه از مشاورین متخصص که در این زمینه اطلاعات دارند کمک بگیرند. در غیر این صورت ممکن است با مشاوره گرفتن از افراد ناآگاه فقط اوضاع بدتر و بدتر بشود و رفتار های اشتباه باعث بشود تا مشکلات کوچک به فروپاشی زندگی دچار شود.

وظیفه مردان در هنگام بی توجهی زن به مرد چیست ؟

درست است که بی توجهی زن به مرد نتیجه خوبی ندارد و معمولا انتخاب درستی برای حل مشکلات توسط همسر نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که مشکلات بزرگ معمولا توسط مجموعه ای از مشکلات کوچک توسط هر دو طرف شکل می­گیرد. بنابراین باید توجه داشته باشید اگر رابطه شما برایتان ارزشمند است به جای اینکه مقابله به مثل کنید و سعی کنید شما هم رفتار های نا درستی نشان دهید سعی کنید دلیل بی توجهی را بفهمید. با همسرتان صحبت کنید و مشکل را از او جویا شوید. سعی کنید به او بفهمانید که بی توجهی او شما را متوجه مشکل نمی­کند.

در صورتی که متوجه شدید همسرتان ممکن است به افسردگی در زنان متاهل مربوط باشد سعی کنید به او کمک کنید تا یک مشاور مناسب را پیدا و انتخاب کند.

بنابراین بدانید که زنان به حرف زدن نیاز دارند و حرف زدن می­تواند یک راه حل بسیار عالی برای مشکل شما باشد. اما گاهی اوقات متاسفانه آقایان از این امر مهم غافل هستند.

در زمان بی توجهی زن به مرد مشاوره چگونه می­تواند مشکلات را حل کند؟

در هنگامی که احساس می­کنید توانایی حل مسئله را ندارید یا شاید بهترین راه حل را نمی­توانید انتخاب کنید، اینجاست که بهترین انتخاب مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب می­باشد. همیطنرو باید به این موضوع نیز دقت کنید که گاهی اوقات طرفین مهارت ارتباط برقرار کردن مناسب را ندارند. در این صورت باید به یک روانشناس مراجعه کنند تا طی جلسات مشاوره روانشناس بتواند به آنها آموزش های لازم را بدهد تا بتوانند مشکلاتشان را حل کنند. برای مثال مهارت خوب گوش دادن یک مهارت بسیار مهم است که کاملا می­توان آن را تقویت کرد.

همچنین گاهی اوقات هم اختلال هایی وجود دارد، که در جلسات مشاوره تشخیص داده می­شود. برای مثال افسردگی را می­توان در جلسات روانشناسی تشخیص داد و روان درمانگر می­تواند برای حل این مسئله اقدام کند. همینطور ممکن است طرفین اشتباهات دیگر خود را در روابط پیدا کنند و همینطور نقاط قوت و ضعف خود را در رابطه پیدا کنند و با توجه به این نقاط قوت و ضعف بتوانند تلاش کنند تا زندگی خود را بهتر کنند. بنابراین در این جور موارد مراجعه به یک روانشناس پیشنهاد می­شود. روانشناسان مجرب دل کلینیک در این موارد می­توانند به شما کمک کنند تا بتوانید رابطه خود را از مشکلات احتمالی نجات دهید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته