چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم ؟

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1549 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

ارتباط با دختران معمولا مسئله ای طبیعی است که در اکثر مردان و پسران وجود دارد. برخی اوقات مشکلاتی باعث می­شود که فرد نتواند به خوبی ارتباط با دختران برقرار کند. برای مثال کمبود اعتماد به نفس و یا مشکلاتی که در گذشته پیش آمده مانند تجربه های بد می­تواند از پسران اعتماد به نفس را بگیرد و فرد نتواند به خوبی ارتباط با یک دختر را مدیریت کند. این که ما ندانیم چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم، حتی در آینده نیز می­تواند باعث مشکلات دیگری در سطح جامعه شود.

 البته باید توجه داشته باشید که زمانی که ما از ارتباط با یک دختر صحبت می­کنیم منظورمان صرفا ارتباط احساسی نیست. بلکه حتی دوستی های ساده و ارتباطات معمولی در جامعه نیز در ذیل این ردیف می­تواند قرار گیرد. حتی این نوع ارتباط می­تواند به شناخت بیشتر جنس مخالف کمک بکند. بنابراین به والدین توصیه می­شود از ابتدای تولد کودکان به تفکیک جنسیتی نپردازید و این فرصت را به فرزندتان بدهید تا بتواند جنس مخالفش را بشناسد.

در مورد ارتباط با دختران اطلاعات کسب کنید

مهارت های ارتباطی، مهارت خوب صحبت کردن، مهارت خوب گوش دادن و غیره همه می­تواند به شما کمک کند تا در ارتباط با یک دختر سر صحبت را باز کنید با او معاشرت کنید و بتوانید به فردی که می­خواهید نزدیک تر شوید. برای مثال دختران اغلب دوست دارند که به حرفشان توجه شود و گاها حتی بیش از حد صحبت می­کنند. بنابراین اینجاست که مهارت شنیداری شما اهمیت بسیاری پیدا می­کند. متاسفانه در بین خانواده ها و جامعه ما به آموزش این مهارت ها معمولا اهمیت زیادی داده نمی­شود. بنابراین مردان و پسران در ارتباط با دختران، و حتی بر عکس در میان دختران این مشکل به جد دیده می­شود. بنابراین بسیار مهم است که به دنبال کسب مهارت باشید. کتاب بخوانید و مقالات در این مورد را جستجو کنید. از مشاور کمک بگیرید. همه این موارد کمک می­کند که مهارت های شما بالا رود. بنابراین می­توانید ارتباط موثرتری با جنس مونث داشته باشید.

هدف شما چیست؟

برای خود در ابتدا مشخص کنید که هدف شما چیست. کسی منکر این نیست که ممکن است در آینده همه چیز عوض شود و ایرادی هم ندارد، اما در ابتدا شما باید یک قصد مشخص برای ارتباط با یک دختر پیش خود داشته باشید. بدانید که آیا می­خواهید یک رابطه احساسی را شروع کنید، یا دلیل دیگری برای دوستی دارید؟ آیا صرفا نیت شما یک دوستی ساده است؟ این مورد در ارتباط با دختران کمک می­کند که بدانید اولا چطور باید پیش بروید، ثانیا قدم های مناسب با اهداف خود بر می­دارید. در نهایت زمانی که ما تکلیفمان در مرحله اول با خودمان روشن است بسیار بهتر می­توانیم بفهمیم که چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم. اما اگر شما خودتان را گول بزنید، قطعا رابطه شما به درستی پیش نمی­رود و دائما سردرگم هستید.

خواسته هایتان چیست؟

زمانی که شما هدفتان را مشخص کردید نوبت به این می­رسد که ببینید خواسته های شما از ارتباط با یک دختر چیست ؟ شما از او چه می­خواهید؟ معیار شما چیست؟ اصلا فرد خاصی مد نظر شماست ؟ در پاسخ به این سوال های کلیدی متوجه می­شوید نیاز های شما چیست و آیا اساسا طرف مقابل توانایی رفع نیاز های شما را دارد یا خیرد. طبیعی است که اگر به دنبال ازدواج هستید، یا صرفا می­خواهید با یک همکار معاشرت کنید، هم نیاز های متفاوتی دارید و هم معیار های متفاوتی دارید. بنابراین روش شما برای باز کردن صحبت و ادامه دادن صحبت در ارتباط با دختران قطعا باید متفاوت باشد.

چند نکته در ارتباط با دختران

توجه کنید همانطور که بالاتر گفته شد ارتباط با دختران و در کل ارتباط با جنس مخالف نیازمند مهارت است و بنابراین تجربه نقش مهمی را در این مسئله بازی می­کند. معنی آن این است که باید تا آنجا که می­توانید اطلاعات کسب کنید. بنابراین ما نکاتی را برای شما آورده ایم که می­تواند به شما کمک کند تا در ارتباط با یک دختر موفق عمل کنید.

از کسی تقلید نکنید

درست است که می­توانید از دیگران الگو بگیرید و بیاموزید اما این موضوع با تقلید کردن متفاوت است. شما باید ظاهرتان و رفتارتان خودتان را نشان بدهد نه کس دیگری. شما نباید برای اینکه دیگران از شما خوششان بیاید ارزش هایتان را فراموش کنید. صادق باشید، خودتان باشید و فراموش نکنید که این مسئله به خودی خود جذاب است و اگر سعی کنید کس دیگری باشید دیر یا زود همه متوجه این موضوع می­شوند.

موضوع مشترکی را پیدا کنید

مهم ترین موضوع در جواب به سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم، پیدا کردن یک موضوع مشترک است. شما زمانی می­توانید ارتباط با یک دختر را به خوبی مدیریت کنید که بتوانید یک موضوع مشترکی پیدا کنید تا در مورد آن صحبت کنید. این موضوع به خصوص در زمان شروع صحبت اهمیت دارد. مثلا اگر متوجه شدید ک او علاقه به ورزش دارد، می­توانید صحبت را در مورد یکی از مسابقات ورزشی که در حال حاضر در حال برگزاری است، انجام دهید. همچنین اگر او علاقه مند به فرهنگ است می­توانید در مورد یک نمایشگاه اخیر و یا کتابی که اخیرا خوانده اید بحث کنید. موضوع مشترک کلید ارتباط با دختران است.

در ارتباط با دختران حس طنز داشته باشید

یکی از مهارت هایی که نیاز است تا بتوان دختران را جذب کرد حس طنز و طنزپردازی است. دختران معمولا جذب فردی می­شوند که شوخ طبع است و می­توان از کنار او بودن لذت برد. البته یک نکته ای که مهم است این است که شوخی کردن با سبک بودن بسیار متفاوت است. باید دقت کنید که در چه جایی چه شوخی ای انجام می­دهید. نباید کسی را مسخره کنید و یا در زمان نامناسب شوخی کنید. اگر از شوخی شما بی احترامی برداشت شود و یا دائما در حال شوخی کردن باشید و حس سبک بودن از شما گرفته شود نه تنها باعث جذب دختران نمی­شود بلکه این موضوع در ارتباط با یک دختر نتیجه عکس دارد.

احترام را رعایت کنید

همانطور که در نکته بالا هم گفته شد دقت کنید که احترام نقش بسیار بزرگی را در روابط متقابل بازی می­کند. بنابراین سعی کنید که احترام را در هر شرایطی حفظ کنید. به هیچ وجه از الفاظ رکیک استفاده نکنید و سعی نکنید با بی ادبی جلب توجه کنید. زیرا با این موضوع نه تنها در جذب دختران و ارتباط با دختران دچار مشکل می­شوید بلکه به دیگران می­فهمانید که شما به دنبال جلب توجه هستید. البته دقت کنید که احترام تنها به معنی استفاده از الفاظ مناسب نیست، بلکه شما باید به نظر بقیه هم احترام بگذارید و تفاوت ها را محترم بشمارید. با رعایت این نکته همه متوجه می­شوند که شما فرد عاقل و بالغی هستید و می­توان روی شما حساب باز کرد.

حافظه خوب در ارتباط با یک دختر مهم است

توجه کنید که آدم ها و به خصوص دختران از اینکه متوجه توجه دیگران شوند لذت می­برند. بنابراین دقت کنید که حرف هایی که می­زنند را به خاطر بسپارید. این موضوع برای اکثر دختران به شدت ارزشمند است. یعنی زمانی که شما به او می­­فهمانید که یک حرفی که زده را یادتان است، در حقیقت او این برداشت را می­کند که شما به او توجه کرده اید و حرف هایی که او زده برای شما مهم بوده است.

در مورد او صحبت کنید

برای اینکه بتوانید در ارتباط با دختران صحبت را ادامه دهید راهکار این است که در مورد او صحبت کنید. شما می­توانید از مسائل غیر شخصی او سوال بپرسید. برای مثال علایق او چیست و یا تفریحات او چیست. بعد از این در ادامه همین موارد می­توانید پیش بروید و متوجه شوید او بیشتر جذب چه موضوعی می­شود. در ارتباط با یک دختر این بسیار مهم است که به جای اینکه دائما از علاق خودتان صحبت کنید به خصوص در ابتدا بیشتر به علایق طرف مقابل بپردازید.

به اندازه از یک دختر تعریف کنید

توجه کنید که تعریف کردن یک موضوع بسیار مهم است. در حقیقت شما نه باید اینقدر از طرف تعریف کنید که به او نشان دهید شما بسیار بسیار محو خوبی های او شده اید و به او محتاج هستید، و نه باید خوبی های شخصیتی او را نادیده بگیرید. در حقیقت باید بسیار کمرنگ از او تعریف و تمجید کنید. او این موضوع را می­فهمد نگران نباشید.

از سوالات خطرناک و صحبت های ناراحت کننده دوری کنید

در ارتباط با دختران بسیار مهم است که مرحله به مرحله پیش بروید. شاید او چندین روز یا چندین هفته دیگر از روابط گذشته خود برای شما بگوید اما قطعا خوش­آیند نیست که در روز اول از روابط او با جنس مخالف بپرسید و یا اینکه در مورد حوادثی که او را ناراحت کرده است صحبت کنید. برای مثال اگر او یکی از عزیزانش را از در گذشته از دست داده است، این موضوع مناسبی برای بحث نیست. بنابراین سعی کنید از سوال هایی که خطرناک است تا جای ممکن دوری کنید. برای مثال قطعا میزان حقوق یک شخص یک سوال بسیار شخصی است. در صورتی که شما این نکته را نادیده بگیرید ممکن است در ذهن طرف مقابل یک فرد فضول بنظر برسید.

از مشاوره کمک بگیرید

اگر همچنان فکر می­کنید در ارتباط با دختران دچار مشکل هستید، بدانید که این موضوع قابل رفع است. بنابراین نباید ناامید شوید. در این راه مشاوره می­تواند به شما کمک کند. بنابراین می­توانید با صحبت با مشاوران مجرب دل کلینیک نه تنها مهارت های شخصی خود را ارتقا دهید بلکه بتوانید در ارتباط با دختران موفق تر عمل کنید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته