8 راه تاثیرگذار برای مبارزه با افسردگی

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1295 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

متاسفانه به دلیل سبک زندگی و شرایط مختلفی که ممکن است بسیاری از افراد در طول روز با آن دست و پنجه نرم کنند، یکی از مشکلاتی که امروزه حجم بسیار زیادی از افراد با آن مواجه هستند، بحث افسردگی است. این این مشکل باعث شده تا افراد نتوانند به درستی از زندگی لذت برده و مسیر زندگی خود را به خوبی طی کنند. در همین راستا لازم است تا برای مقابله با افسردگی از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این مسئله پرداخته و شما را با راه های مبارزه با افسردگی آشنا کرده و در مورد آن اطلاعات کاملی را ارائه دهیم.

البته پیش از بررسی این روش ها باید به این نکته توجه کنید که درمان اصولی و صحیح افسردگی تنها با کمک مشاور و متخصصین خبره انجام می شود و به همین دلیل لازم است تا در وهله اول از مشاورین فعال در این حوزه کمک گرفته و از روش هایی که در این مطلب بیان می کنیم، به عنوان روش هایی و راه های مکمل برای مبارزه با افسردگی استفاده کنید همچنین در نظر داشته باشید که تیم نویسندگی دل کلینیک قبلا در رابطه با افسردگی مطالبی از قبیل چگونه افسرده شویم؟ و همچنین افسردگی در زنان متاهل هم مقالاتی نوشته که خواندن آنها خالی از لطف نیست. .

نگهداری از حیوان خانگی

یکی از جذاب ترین راه ها برای مبارزه با افسردگی نگهداری و بازی کردن با حیوانات خانگی است، چرا که بازی کردن و نگهداری از این حیوانات می تواند به آسودگی مغز شما کمک کرده و در شما حس تعهد و تعلق ایجاد کند. انجام این کار باعث می شود تا شما به شیوه جدیدی به زندگی نگاه کرده و از کلیشه های زندگی تان دور شوید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا حس حال جدیدی به زندگی خود داده و از این طریق مشکل افسردگی تان را برطرف کنید، حتماً نسبت به نگهداری یک حیوان خانگی اقدام کنید.

تغذیه مناسب برای مبارزه با افسردگی

یکی از مهم ترین مواردی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند، بحث تغذیه است. در واقع تغذیه تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت زندگی شما داشته و همچنین می تواند از نظر روحی به بهبود حالت شما کمک کند. در همین راستا پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا اقدام به مبارزه با افسردگی کنید، حتماً بخش اعظمی از رژیم غذایی خود را به میوه ها و سبزیجات تازه اختصاص دهید. این موارد جزو درمان افسردگی به شمار می روند همچنین مصرف چربی و شیرینی جات را محدود کرده و از این طریق رژیم غذایی برای مبارزه با افسردگی به وجود بیاورید. محدود کردن مصرف موادی چون قهوه، چای، شکلات و به صورت کلی کافئین می تواند تغییر بسیار زیادی در بهبود وضعیت خلق و خوی شما داشته باشد.

در مقاله ای جداگانه ما تغذیه مناسب را برای درمان طبیعی افسردگی برای شما لیست کرده ایم

ورزش و انجام تمرینات بدنی منظم

از دیگر روش هایی که به شما کمک می کند تا از طریق آن به مبارزه با افسردگی پرداخته و این مشکل را برطرف کنید، انجام فعالیت های بدنی و داشتن تمرینات منظم است. در همین راستا پیشنهاد ما این است که در طول روز زمانی را برای انجام فعالیت های بدنی اختصاص داده و اقدام به ورزش کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا در طولانی مدت بتوانید سبک زندگی خود را تغییر داده و با افزایش سوخت و ساز بدن و انجام فعالیت های بدنی به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنید.

نور خورشید خط مقدم مبارزه با افسردگی

یکی از دلایلی که افراد در طول زندگی خود با مشکلات اختلالات روحی و روانی مواجه شده و همچنین با احساس افسردگی مواجه می شوند، نداشتن نور کافی است. در واقعیت اگر در یک فضای تاریک زندگی کنید و از نور خورشید به اندازه کافی بهره مند نشوید، ممکن است دچار اختلالات فصلی شده و همچنین با مشکلاتی چون افسردگی مواجه شوید.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً شرایط زندگی خود را به نحوی تغییر دهید که در طول روز به اندازه کافی نور خورشید دریافت کرده و همچنین در هنگام زندگی و انجام کارهای مختلف محیط شما از نور خورشید بهره مند شود. انجام این کار به درمان افسردگی شما کمک بسیار زیادی می کند.

مبارزه با افسردگی با استراحت مغز

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در طول روز به هر دلیلی با مشکلاتی چون استرس و اضطراب مواجه شوید، این مسئله می تواند علائم افسردگی شما را تشدید کرده و شما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کند.

به همین دلیل لازم است تا حتماً زمانی در روز را به استراحت روحی و روانی اختصاص داده و با انجام کارهایی مثل یوگا و مدیتیشن، روح خود را آرام کنید. انجام این کار باعث می شود تا درصد ابتدا به افسردگی برای شما کاهش پیدا کرده و همچنین در صورت مواجه شدن با علائم افسردگی بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کرده و در راستای حل این مشکل قدم بردارید.

مشارکت در فعالیت های مختلف اجتماعی

تنهایی یکی از دلایلی است که می تواند در طولانی مدت شما را با مشکلاتی چون افسردگی مواجه کند. به همین دلیل متخصصین پیشنهاد می دهند که برای آن که جلوی علائم افسردگی را گرفته و همچنین به مبارزه با این اختلال بپردازید، حتماً زمانی را برای انجام فعالیت های اجتماعی اختصاص دهید.

در واقع همکاری با دیگران، گفت و گو با آن ها، حضور در جمع ها و گروه های مختلف و به صورت کلی مشارکت در فعالیت های اجتماعی و گروهی می تواند به شما کمک کند تا مشکل افسردگی خود را برطرف کنید.

داشتن خواب و استراحت کافی

افسردگی و علائم آن با میزان خواب و استراحت شما در طول شبانه روز ارتباط مستقیمی دارد و در صورتی که شما خواب کافی نداشته باشید و یا با اختلالات مربوط به خواب مواجه هستید، بی شک پس از گذشت مدت زمانی با مشکلات مربوط به افسردگی نیز مواجه خواهید شد.

نکته مهم این است که خواب بیش از اندازه و یا کم خوابی هر دو به یک اندازه می تواند شما را با اختلالات افسردگی مواجه کرده و مشکلات روحی و روانی بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً الگو خواب خود را اصلاح کرده و از این طریق به بهبود وضعیت فیزیکی و روحی خود کمک کنید.

مثبت اندیشی

مثبت اندیش بودن نیز به شما کمک می کند تا به مبارزه با اختلال افسردگی بپردازید. در واقع افرادی که نگاه های منفی به زندگی داشته و همواره نیمه خالی لیوان را در شرایط مختلف مشاهده می کنند، بیشتر در معرض افسردگی هستند. به همین دلیل لازم است تا نگاه خود را نسبت به محیط پیرامون خود تغییر داده و با نگاه مثبت زندگی کنید. انجام این کار نیز به شما کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را افزایش داده و همچنین به بهبود وضعیت روح و روان خود کمک کنید.

مشاوره

فراموش نکنید که افسردگی مسئله بسیار مهمی است و می تواند در بسیاری از فعالیت های شما و عزیز شما که دچار افسردگی است مشکل ایجاد کند. بنابراین اگر احساس می کنید که دچار افسردگی شده اید حتما و حتما به مشاوره مراجعه کنید و از 8 روش بالا که گفته شد صرفا برای کمک در کنار مشاوره بهره گیرید. زیرا افسردگی موضوعی جدی است و نیاز به یک روان درمانگر برای مبارزه با افسردگی نیز موضوعی جدیست. اگر شما حس می کنید فردی که به شما نزدیک است هم دچار افسردگیست، بهتر است به او با لحنی مناسب پیشنهاد کنید که به یک روان درمانگر مراجعه کند. شک نکنید که اگر درست بیان کنید، این موضوع یک لطف بزرگ به او خواهد بود.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته