راه و روش های تبدیل دوستی به ازدواج

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1540 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه

موفقیت در یک رابطه قطعاً به هر دو شریک عاطفی بستگی دارد؛ مسئولیت مواجهه با ناملایماتی که رابطه را هم تهدید می‌کنند نیز به هر دو آن‌ها بستگی دارد. بنابراین، لازم است ابتدا مشکلات مربوط به اوج گرفتن رابطه را به سمت ازدواج بسنجید و سپس تصمیم بگیرید. اگر با شخصی در رابطه هستید و تصمیم خود را برای ازدواج با او گرفته‌اید، پیشنهاد می‌شود مطالب این مقاله را از دست ندهید.
روش‌های مختلفی برای حفظ و نشاط و هیجان انگیز شدن رابطه تا زمان ازدواج وجود دارد، اما چالش برانگیز است. در ادامه  مورد از روش‌های تبدیل دوستی به ازدواج را برای شما خواهیم گفت

راه و روش‌های تبدیل دوستی به ازدواج

در رابطه اعتماد داشته باشید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که به شریک احساسی خود اعتماد نداشته باشید و تمامی حرکات او را ردیابی کنید.

به شریک خود اجازه دهید تا زندگی عادی خود را داشته باشد و با اعتماد به او با دوستان خود تفریح داشته باشد. با این کار شما خود را برای یک ازدواج موفق آماده خواهید کرد. اگر هر دو قادر هستید به اندازه کافی به یکدیگر اعتماد کنید تا بتوانید وقت، مکان و دوستان خود را داشته باشید، در مسیر درستی قرار دارید.

تصمیمات زندگی را با یکدیگر بگیرید.

تا زمانی که تنها زندگی میکردید، در تصمیم گیری آزاد بودید. اما باید بدانید زمانی که وارد یک رابطه می‌شوید نفر دومی هم هست که باید او را در تصمیم‌گیری‌های روزمره خود شریک کنید. پس حتما برای آینده برنامه ریزی کنید و با تصمیم‌های زندگی روزمره را با یکدیگر بگیرید.برای مثال می‌توانید حسابی مشترک با یکدیگر باز کنید، یا برای انجام اقداماتی نه چندان بزرگ از شریک خود نظر بخواهید و او را در روند زندگی خود همراه کنید.

در کنار هم خود واقعی‌تان باشید.

اگر به فکر تبدیل دوستی به ازدواج در رابطه خود هستید، باید از همان ابتدا رابطه خودتان باشید. نقش بازی نکنید و آن چیزی نباشید که فرد مقابل‌تان دوست دارد. برای مثال اگر خانم هستید هیچ‌گاه نگران این نباشید که نتوانید بدون آرایش در کنار شریک خود ظاهر شوید. کسی که قرار است در آینده همسر شما شود قطعا شما را در بدترین و بهترین حالت خواهد دید و بی قید و شرط، ایرادات نواقض شما را دوست خواهد داشت.

اگر شما در همان ابتدای رابطه شخصیت واقعی خود را به شریک احساسی خود نشان دهید مطمئن باشید اگر او واقعا شما را این‌گونه دوست داشته باشد می‌تواند گزینه مناسبی برای ازدواج باشد. 

مطمئن شوید بهترین شخص را انتخاب کردید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که رابطه خود را به سمت ازدواج ببرید، قطعا دوست دارید به بهترین شکل فرد مقابل خود را به همه دوستان و آشنایان‌تان نشان دهید. بنابراین مطمئن باشید که او همان شخصی است که می‌خواهید و از نشان دادن او به دیگران ترس و واهمه‌ای ندارید.

خوبی را بیشتر از بدی ببینید.

داشتن انتظارات واقع بینانه از شریک احساسی خود طبیعی و بسیار مهم می‌باشد. افرادی که به فکر  تبدیل دوستی به ازدواج هستند، قبل از این تصمیم باید به این نطریه فکری برسند که ممکن است افراد بهتری از کسی که او را برای ازدواج انتخاب کردند وجود دارد. در نتیجه باید بیش‌تر بر روی گزینه‌های مثبت او  تمرکز کنند و از بدی‌های او چشم چوشی کنند.
و نکته‌ای که در این مورد حائز اهمیت می‌باشد، این است که هیچ انسانی در این کره خاکی کامل و بدون نقض نیست.

خانواده شریک خود را بشناسید.

مهم‌ترین نکته‌ی در تبدیل دوستی به ازدواج این است که وقتی با شخصی ازدواج می‌کنید، با خانواده او نیز ازدواج خاهید کرد. زمانی که همه چیز در یک رابطه جدی می‌شود، شما باید تمایل بیشتری اشته باشید تا خانواده فرد مقابل‌تان را بشناسید. چرا که خانواده یکی از اساسی‌ترین موارد برای یک ازدواج موفق خواهد بود.

در هر زمینه‌ای صحبت کنید.

در مورد همه چیز صحبت کنید؛ اما نباید دائماً با او تماس بگیرید تا زیاد به یکدیگر پیام دهید. در تمام طول رابطه با او صادق باشید. در مورد نگرانی‌ها و ترس‌های خود با یکدیگر صحبت کنید. حتی در مورد آنچه که در طول روز هم اتفاق افتاده صحبت کنید. توصیه می‌شود هر چند ساعت از حالات و احوالات یکدیگر با خبر شوید. رابطه شما باید چیزی بیش‌تر از یک عشق باشد.   باید بهترین دوست هم باشید. همچنین به طور طبیعی، شما در رابطه بحث خواهید کرد و دعوا پیش خواهد آمد؛ بحث و دعوا در واقع می‌تواند رابطه را قویتر کند.
سعی کنید به دیدگاه شریک زندگی خود احترام بگذارید و از سرزنش یا توهین پرهیز کنید.

آنچه را که دوست دارید به همسرتان بگویید.

قطعا هر فردی از داشتن چیزهایی که دوست دارد، خوشحال خواهد بود؛ پس اگر می‌خواهید رابطه خود را به ازدواج تبدیل کنید، تمامی مواردی که دوست دارید شریک شما داشته باشد را به او بگویید. چرا که در آینده بر سر همین موضوع به مشکل برخورد خواهید کرد.

همان‌گونه باشید که در ابتدا رابطه بودید.

برای اینکه در روابط خود خسته نشوید ، اطمینان حاصل کنید که هنوز مثل آنچه برای اولین بار ملاقات کرده اید باشید. شما لازم نیست همیشه بهترین رفتار را از خود نشان دهید. گاهی اوقات ممکن است افراد بعد از مدتی به دلایل مختلف رفتار و اخلاقیات خود را تغییر دهند. اما این مورد باعث می‌شود که روز به روز رابطه سردتر شده و طرفین از یکدیگر دور شوند. قطعا این مورد یکی از موارد مهم در گزینه‌های تبدیل دوستی به ازدواج می‌باشد.

به خودتان اهمیت دهید.

برای خود وقت بگذارید. عشق را در زندگی خود از بین نبرید. لازم نیست همیشه با هم باشید. سعی کنید وقت خود را با دوستان‌تان بگذرانید و کارهای روزمره خود را انجام دهید. اهداف شخصی خود را در زندگی و شغل‌تان به دست آورید، به خودتان برسید و این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ یک از شما نباید به دیگری وابسته باشد.

رویای مشترک برای آینده بسازید

رویاهایتان را با هم بسازید. به گزارش یکی از مقالات معتبر، رویای مشترک می‌تواند به تقویت روابط کمک کندو یکی از گزینه‌های تبدیل دوستی به ازدواج باشد.

ترسیم آینده می‌تواند تا حدودی راهنمای شما باشد تا ببینیدانتخاب شما درست است یا خیر.

علاوه بر این موارد،  رویا پردازی می‌تواند صمیمیت، اعتماد و ارتباطات را بهبود بخشد. هر دوی شما در زندگی خود با چالش‌های بزرگی روبرو خواهید شد، اما با تمرکز بر روی رویاهای خود می‌توانید زندگی را به سمت یک ازدواج قوی ببرید.

به چیزهای کوچک اهمیت دهید.

موارد کوچک در یک رابطه بسیار مهم هستند؛ برای مثال “مراقبت” و “عشق” از موارد بسیار مهم می‌باشد.
گفتن کلمات عاشقانه به طور مداوم ثابت نمی‌کند که شما به او اهمیت می‌دهید یا دوستش دارید. بنابراین کارهای کوچک شما، که در مواقع ضروری انجام می‌دهید باعث می‌شود او احساس کند شما همان کسی هستید که می‌تواند با شما تا آخر عمر زندگی کند.
خانم‌ها احساس امنیت، اهمیت و عشق را دوست دارند و کسی را می‌خواهند که بتواند از آن‌ها محافظت کند و در مقابل نیازهای آن‌ها ایستادگی کند.
از طرف دیگر، آقایان شریکی می‌خواهند که بازتابی از خود آن‌ها باشد، آن‌ها را درک کند، کنار آن‌ها بایستد و از او و خانواده مراقبت کند. در نتیجه عشقی که احساس می‌کنید باید نشان داده شود را نشان دهید، زیرا این یک عامل بسیار مهم در تبدیل رابطه به ازدواج است.

با مشکلات روبه‌رو شوید.

انواع مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • کمبود زمان برای دیدن یکدیگر
  • برخوردهای منفی در دعوا
  • رقابت در رابطه
  • حسادت و بدگمانی
  • احترام نگذاشتن یکدیگر به فضا و هویت فردی
  • مقاومت از طرف خانواده برای تصمیم‌گیری

سعی کنید با مشکلات رابطه خود روبه‌رو شوید و آن‌ها را به همراه یکدیگر حل کنید. همین موضوع باعث می‌شود که احساس مسئولیت در روابط‌ شکل گیرد.

اهمیت فضا را بشناسید.

هیچ وقت یکدیگر را خسته نکنید؛  سعی کنید برای دیدن و ارتباط با یکدیگر باهم هماهنگ باشید. دائما پیش هم نباشید. به یکدیگر فضا دهید. چرا که هر فردی در زمان‌های خاصی نیاز به تنها بودن دارد. هرگز این مورد را از شریک خود دریغ نکنید.

استقلال یکدیگر و همچنین زن و شوهر بودن را حفظ کنید.

از سلطه پذیری بپرهیزید.

یکی از مواردی که بیشتر در آقایان دیده می‌شود داشتن سلطه و قدرت نمایی است. این که مردان از زنان از نظر جسمانی قوی‌تر هستند درست است اما این موضوع، دلیل خوبی برای داشتن صفت سلطه‌گری نیست. هیچ‌گاه خود را برتر از دیگری ندانید و به عقاید و افکار یکدیگر احترام بگذارید. اگر تصمیم شما تبدیل دوستی به ازدواج است، سعی نکنید شریک زندگی خود را با توجه به ارزش‌های خود تغییر دهید. همچنین به ارزش‌های خانوادگی یکدیگر احترام بگذارید و هویت‌های فردی یکدیگر را حفظ کنید.

سخن آخر

اگر هدف شما تبدیل دوستی به ازدواج است، شریک زندگی شما نیز باید چنین احساسی را داشته باشد و هر دو شما باید برای شکل گیری این  هدف مایل باشید و برای تحقق آن تلاش کنید. قبل از این اتفاق، قطعا شرکت در یک جلسه مشاوره با یک درمانگر که می‌تواند به شما در بحث و تفکیک نظرات متفاوت کمک کند، بسیار مفید است. افرادی که قبل از تصمیم‌گیری در این جلسات شرکت می‌کنند، در راستای این هدف موفق هستند. به یاد داشته باشید،  تنها افرادی که می‌توانند رابطه شما را قطع کنند، خودتان هستید. اگر هر دو  شما متعهد به ساختن زندگی با یکدیگر باشید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را متوقف کند.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته