حفظ رابطه عاشقانه از راه دور

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –

تعداد کلمات: 1606 کلمه

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

رابطه عاشقانه از راه دور که جوانان امروزی به آن رابطه لانگ دیستنس هم می گویند، به رابطه ای عاطفی گفته می شود که بین دو فردی به وجود می آید که معمولا از نظر فیزیکی نسبت به هم دور هستند. نمی توانند هم دیگر را ببینند و یا به هر دلیلی تمایلی ندارند که بین آنها یک دیدار حضوری اتفاق بیوفتد. از زمانی که ارتباط های مجازی شدت گرفت، این نوع رابطه نیز به مراتب بیشتر شده است و با پیشرفت ارتباطات مجازی، شبکه های اجتماعی، اینترنت و … همچنان رابطه عاشقانه از راه دور بین جوانان بیشتر و بیشتر هم می شود. بنابراین حفظ رابطه عاشقانه از راه دور هم یکی از مسائل امروزه است که ممکن است هر کدام از ما با آن مواجه باشیم. پس باید بدانیم که رعایت چه نکاتی لازم است تا بتوانیم از رابطه عاطف از راه دور و یا لانگ دیستنس محافظت کنیم.

افراد در رابطه عاطفی از راه دور می توانند با هم دیگر با چت کردن، تماس صوتی و تصویری، شبکه های اجتماعی و غیره در ارتباط باشند. یکی از مثال هایی که بعد از کرونا این روز ها زیاد دیده می شود این است که افراد به جای قرار گذاشتن حضوری به رابطه از راه دور تمایل پیدا کرده اند. یک نمونه دیگر که این روز ها زیاد شاهد آن هستیم این است که فردی برای تحصیل به کشور دیگری می رود و گاهی حتی می شود که همسر او در کشور دیگری زندگی می کند. البته این را هم بدانید که وقتی حرف از رابطه عاطفی از راه دور می زنیم، رابطه عاشقانه از راه دور صرفا یک زیر مجموعه از آن است. برای مثال شما اگر کشور دیگری باشید، همچنان با پدر و مادر خود رابطه عاطفی هم دارید. بنابراین می توان گفت که شما با پدر و مادر خود هم رابطه لانگ دیستنس دارید. اما ما در این مقاله بیشتر تمرکزمان صرفا روی حفظ رابطه عاشقانه از راه دور است و اینکه چه کار هایی می توانیم بکنیم تا اگر رابطه ای از راه دور داریم، از آن مراقبت کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

چرا رابطه از راه دور خراب می شود؟

قبل از این که به روش هایی بپردازیم که چگونه می توانیم باعث حفظ رابطه عاشقانه از راه دور شویم بهتر است بدانیم دلیل این که رابطه از راه دور خراب می شود چیست؟ یکی از دلیل هایی که رابطه عاشقانه از راه دور ممکن است خراب شود، گذر زمان و عادی شدن رابطه شود، در حقیقت در ابتدا فرد فکر می کند که چه رابطه خوبی دارد و چقدر شاد است اما بعد از اینکه کمی می گذرد به این نتیجه می رسد که این رابطه باید پایان یابد. اما دلیل این موضوع به واقع چیست؟ آیا نمی توان کاری کرد و باید قبول کرد زمان باعث خراب شدن رابطه عاشقانه از راه دور است ؟ خیر در حقیقت ناخوشنودی از رابطه است که باعث دوری می شود. دلیل اصلی خراب شدن رابطه از راه دور را ناراضی بودن از رابطه می توان یافت.

البته شک بیش از حد هم که ممکن است به وسواس فکری ختم شود هم می تواند یکی از دلایل خراب شدن رابطه از راه دور باشد که در این مورد باید تمرین هایی را برای مقابله با وسواس فکری یا OCD انجام دهیم وگرنه ممکن است در چنین شرایطی بدبینی انقدر زیاد شود که یا زندگی فرد را مختل کند یا دائم این توهم را داشته باشید که فرد مقابل در حال خیانت به شماست. این کار باعث اضطراب شما و طرف مقابل می شود.

آیا واقعا رابطه های عاشقانه از راه دور حفظ شدنی اند ؟

یک جواب قاطع و محکم برای این سوال وجود دارد و آن بله است. البته که هرچقدر تکنولوژی پیشرفت می کند ابزار های ارتباطی هم بهتر می شود و رابطه عاشقانه از راه دور را آسان تر می کند اما باید به این موضوع هم واقف باشیم که حفظ رابطه عاشقانه از راه دور فقط به تکنولوژی مربوط نیست. در حقیقت تکنولوژی فقط بستر حفظ این رابطه است. پس این موضوع به شما و طرف مقابل شما صرفا بستگی دارد. باید بدانید که هدف شما چیست. چرا وارد این رابطه هستید. به چه مدت ممکن است این دوری طول بکشد. آیا واقعا حاضر به تحمل این دوری هستید ؟ آیا واقعا طرف مقابل شما می تواند دوری را بپذیرد ؟ بهتر است با خودتان روراست باشید و از اول به این مسائل فکر کنید. در غیر این صورت ممکن است وارد رابطه ای شوید که در آن هم خودتان و هم طرف مقابلتان را اذیت می کنید.

اما چطور باید رابطه لانگ دیستنس را حفظ کنیم ؟

اگر از مسائلی که بالا گفته شد اطمینان دارید، اگر برنامه و هدف هر دوی شما برای خودتان روشن است و با هم به توافق رسیده اید و هدف مشخصی دارید، پس اولین و مهم ترین قدم را طی کرده اید و حالا برای حفظ رابطه عاشقانه از راه دور صرفا می توانید از چند نکته پایین استفاده کنید تا احتمال خراب شدن رابطه عاطفی خود را کم کنید.

  • اگر ممکن است هر از چند گاهی حضوری همدیگر را ببینید. فکر نکنید اگر رابطه عاطفی از راه دور دارید، دیدن همدیگر گناه است. یک دیدار حضوری هرچند هم بعد از مدت ها و به مدت کوتاه می تواند برای هر دوی شما بسیار خوب باشد.
  • در مورد وقایع روزانه با هم دیگر حرف بزنید. با هم هم فکری کنید. درد و دل کنید. بحث کنید. بگذارید واقعا هر دوی شما در کنار هم بودن را حس کنید. حرف بزنید و حرف بزنید.
  • در ارتباط باشید. به هر وسیله ارتباطی که می تواند برای شما لحظات خوشی را رقم بزند نه نگویید. اگر بعد از جلسه کاریتان توانستید پانزده دقیقه هم جلسه حضوری داشته باشید از آن دریغ نکنید. مطمئن باشید به حفظ رابطه عاشقانه از راه دور کمک خواهد کرد.
  • سرگرمی های مشترک می تواند به شما کمک کند. با هم بازی آنلاین انجام دهید. با هم یک فیلم را ترجیحا همزمان ببینید و در مورد آن گفت و گو کنید. به هم فیلم و آهنگ پیشنهاد کنید. کتاب مشترکی را بخوانید.
  • صبح ها به کسی که عاشقش هستید صبح بخیر بگویید. شب ها شب بخیر بگویید. بگذارید او حس کند مدام در کنار او هستید.
  • از نیاز های جنسی همدیگر هم غافل نشوید. گاهی بعضی شیطنت ها از طرف هر دوی افراد در یک رابطه می تواند حتی اگر به صورت یک پیام کوتاه هم باشد، اشتیاق جنسی را زنده نگه دارد.
  • اگر برایتان ممکن است هدیه بدهید. مثلا اگر خودتان حضور ندارید از فروشگاه های آنلاین استفاده کنید.
  • همدیگر را از برنامه های خود و هدف های خود روشن کنید. نگذارید او حس دوری بکند.
  • ارسال عکس های یهویی یا از کاری که انجام می دهید هم می تواند یک حس امنیت در طرف مقابل ایجاد بکند.
  • در رابطه با آینده مشترکتان و هدف هایی که دارید صحبت کنید. حتی گاهی خیال پردازی کنید. هیچ ایرادی ندارد.

از کجا بفهمیم رابطه عاشقانه از راه دور ما سالم است ؟

برای این که بفهمیم حال رابطه مان خوب است و یا خطر جدی در راه حفظ رابطه عاشقانه ما از راه دور وجود دارد، می توانیم به برخی از نشانه ها توجه کنیم. البته که باید توجه داشته باشیم اگر مشکلی در این نشانه ها وجود داشت به این معنا نیست که قابل حل نیست و عمر رابطه به سر رسیده است. بلکه به این معنی می باشد که باید هر دوی شما اهمیت بیشتری به رابطه خودتان بدهید. حتی می توانید لینک این مقاله را برای شریک خود هم ارسال کنید اما یادتان باشد که ابتدا باید خودتان مسائل بالا را رعایت کنید.

نشانه های سلامت رابطه عاشقانه از راه دور که از آن صحبت کردیم می تواند شامل نشانه های زیر باشد:

  • اگر حال شما برای طرف مقابل اهمیت زیادی دارد، به این معنی است که همچنان عشق در رابطه شما کاملا وجود دارد.
  • آیا طرف مقابلتان جویای اتفاقات روزمره شما هست ؟ این موضوع در کنار مشغله ها که البته طبیعی هم هستند، می تواند نشانه مهمی باشد.
  • آیا هنوز طرف مقابل شما به حرف های شما با حوصله گوش می دهد ؟ آیا حرف های شما برای او اهمیت دارد ؟
  • آیا به هم دیگر اعتماد دارید ؟
  • آیا تلاش می کنید که مشکلات خودتان را با حرف زدن حل کنید ؟

آیا رابطه لانگ دیستنس لزوما بد است ؟

رابطه عاطفی از راه دور لزوما یک رابطه بد شمرده نمی شود، بلکه می تواند حتی گاهی یک بلوغ جدید در رابطه شما باشد. اگر هر دو بکوشید و سعی کنید رابطه را پرورش دهید، این یک محک جدی برای رابطه شما است و می تواند به رابطه شما کمک کند تا بهتر و بهتر شود. مخصوصا زمانی که این دوری تمام شود. اگر هر دو بدانید که چقدر زحمت کشیدید و توانستید از موانع عبور کنید، قطعا اهمیت بیشتری هم برای رابطه قائل می شوید.

البته اگر در یک رابطه عاشقانه از راه دور هستید ما به شما توصیه می کنیم که حتما و حتما مواظب سلامت روان خود باشید. از یک مشاور خوب بهره بردن می تواند به شما کمک کند تا مطمئن باشید که آیا رابطه شما سالم است یا خیر. و آیا این رابطه برای شما مضر است و به سلامت روان شما آسیب می زند یا نه و یا حتی اینکه چقدر در حفظ رابطه عاشقانه از راه دور موفق بوده اید. روانشناسان خوب و مجرب ما در دل کلینیک با تجربه زیاد و دپارتمان های تخصصی که در این موارد دارند می توانند در زوج درمانی و یا مشاوره فردی به شما برای داشتن یک رابطه سالم تر کمک کنند.

 

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته