با خیانت همسر چه کنیم؟ برخورد درست چیست؟

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 929 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

یکی از مشکلاتی که ممکن است برخی از افراد در رابطه و ازدواج به دلایل مختلف با آن مواجه شوند، برخورد با خیانت همسر است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی برخورد با خیانت همسر پرداخته و بیان کنیم که چگونه با خیانت کنار بیاییم و چگونه رابطه خود را با همسرتان ترمیم کنیم.

خیانت به همسر یا شریک زندگی خیانت عاطفی و زیر پا گذاشتن تعهد است و در اکثر مواقع افراد در چنین شرایطی تصمیم می گیرند تا در چنین شرایطی طلاق گرفته و رابطه خود را برای همیشه تمام کنند. اما شیوه برخورد در این مواقع اهمیت بالایی دارد

با این وجود یکی از سوالات مهم این است که برخورد با خیانت همسر چگونه بوده و لازم است تا برای ترمیم رابطه چه کارهایی انجام داد؟

قبل از برخورد با خیانت همسر کمی زمان بگذارید

احساسات شوک، خشم و غم و اندوه واکنش های رایجی هستند که نسبت به اطلاع از خیانت همسر وجود دارد. در چنین شرایطی مهم است که به خودتان فضایی بدهید تا تمام افکار و احساسات خود را مدیریت و کنترل کنید.

موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخورد با عصبانیت منجر به تصمیم گیری عجولانه می شود و می تواند مشکلات گوناگونی را برای شما به همراه داشته باشد. در مورد اینکه بعد از خیانت همسر چه کار هایی باید انجام شود هم یک مقاله در دل کلینیک نوشته شده است با عنوان 8 نکته طلایی بعد از خیانت همسر

جدایی کامل

یکی از روش های برخورد با خیانت همسر جدایی و طلاق است. در واقع برخی از افراد ممکن است به هیچ عنوان با این مسئله کنار نیامده و تصمیم بگیرند که رابطه شان باید تمام شود.

جدایی کامل تنها راه پایان دادن به یک رابطه است. جدایی می تواند کار بسیار سختی باشد، زیرا رابطه عاطفی بین دو فرد وجود دارد اما پس از خیانت همسر ممکن است شرایط فرق کند. مطمئن باشید که در برخی از موارد جدایی کامل تنها راه حل یک رابطه زناشویی سمی است.

مسئولیت پذیرفتن

همسر خیانتکار باید اتفاقی که افتاده را بپذیرد و مسئولیت کامل را بپذیرد. زوج ها در این شرایط باید کاملاً شفاف باشند و به سؤالات یکدیگر پاسخ دهند. این منجر به گفتگو در مورد آن چه رخ داده شده و باعث می شود تا شما بتوانید با دید کاملی متوجه شوید که چرا این اتفاق رخ داده است.

با این حال، بهترین کار این است که همسر خیانتکار از بیان هر جزئیات خاصی در مورد خیانت خود اجتناب کند، زیرا این اغلب به جای ترمیم به احساسات آسیب می زند. در چنین رابطه ای اگر قصد دارید تا پس از خیانت همچنان رابطه خود را ترمیم کرده و به آن ادامه دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که اعتماد یک شبه بر نمی گردد، اما پذیرش مسئولیت نقطه شروع خوبی است.

تعهد از طریق تغییرات

تعهد و بازگشت به رابطه پس از خیانت مستلزم اتخاذ رفتارهای جدید از سوی همسر خیانتکار است. حیاتی ترین تغییر ایجاد یک حس اطمینان مداوم است. شما باید به طور مکرر به همسرتان در مورد تعهد خود به او اطمینان دهید و سپس آن را با عمل خود ثابت کنید. مهم است که به همسرتان اجازه دهید شما را چک کرده و به او اجازه دسترسی کامل به ایمیل، تلفن و هر چیز دیگری را که ممکن است در طول رابطه مخفی نگه داشته اید را بدهید. این شیوه ها به بازگرداندن اعتماد شکسته شده کمک می کند.

نیازها را شناسایی و آن ها را بیان کنید

همه نیازهای عاطفی اصلی وقتی برآورده شوند، بالاترین سطح شادی را برای زوج ها به ارمغان می آورد. هنگامی که نیازها برطرف نمی شود، احساس ناامیدی و ناراحتی در رابطه ایجاد می شود. این دقیقا همان جایی است که افراد خیانتکار ممکن است به جای این که این نیازها را به همسرشان منتقل کنند، به رابطه بیرون از ازدواج نگاه کنند تا این نیازها را برآورده کنند.

هر دو زن و شوهر باید نیازهای خود را به یکدیگر اعلام کرده و برای برآوردن آن ها با هم تلاش کنند. یک روش برای حل این مشکل، گوش دادن فعال است. در واقع شما باید تلاش آگاهانه ای برای شنیدن نیازهای طرف مقابل داشته باشید.

گوش دادن فعال مستلزم اعتبار بخشیدن به احساسات یکدیگر در حین برقراری ارتباط و گوش دادن برای درک به جای پاسخ دادن است. این استراتژی ارتباطی به آن ها کمک می کند تا نیازهای یکدیگر را بهتر درک کنند و آن ها را برآورده کنند.

برای برخورد با خیانت همسر زمان بگذارید

روزهای اولیه پس از فهمیدن خیانت همسر، بسیار دردناک است. یافتن راه بهبودی و برخورد با خیانت همسر در برخی از موارد گذشت زمان است. در واقع در چنین شرایط فرد نیازمند تعهد کامل است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان به تنهایی ازدواج را بازسازی نمی کند و این کار مستلزم تلاش مداوم هر دو نفر است.

کمک بگیرید

مشاوره فردی و زناشویی می تواند به خانواده شما کمک کند تا با اثرات عاطفی خیانت کنار بیایند. در چنین شرایطی پیشنهاد ما این است که از رفتارهای احساسی اجتناب کرده و از یک روانشناس و مشاوره خانواده بخواهید تا رابطه شما را بررسی کرده و به شما کمک کند تا نحوه برخورد با خیانت همسر را با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

نکات مهم برای برخورد با خیانت همسر

در کنار تمامی موارد گفته شده در این مطلب باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که متناسب با دین، فرهنگ، شرایط زندگی، آداب و رسوم و… ممکن است فرد به منظور برخورد با خیانت همسر رفتارهای مختلفی از خود نشان بدهند. در چنین شرایطی باید از رفتارهای احساسی اجتناب کرده و به بهترین شکل ممکن برای برخورد با خیانت همسر رویکرد مناسبی داشته باشید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته