7 تا از باورهای غلط در مورد روان درمانی

نویسنده: گروه نویسندگی دل کلینیک
مترجم: –
تعداد کلمات: 1110 کلمه
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

مردم عادی زمانی که برای اولین بار نام روان درمانی به گوش شان می خورد، باورهای غلطی در مورد آن دارند و همین مسئله باعث شده تا شاهده باورهای غلط در مورد روان درمانی باشیم. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با این باورهای غلط آشنا کرده و در رابطه با هر یک از آن ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بسیار مهم پرداخته و در مورد آن صحبت کنیم.

مشکلات روانی بسیار نادر هستند

یکی از باورهای غلط در مورد روان درمانی این است که همواره افراد فکر می کنند که مشکلات روانی مسائل نادری هستند که تنها در برخی از افراد بروز پیدا می کند. این در حالی است که باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که در شرایط مختلف شما ممکن است با مشکلات روانی گوناگونی مواجه شوید.

در چنین وضعیتی لازم است تا حتماً به سراغ مشاور و روانپزشک رفته و از آن ها بخواهید تا به شما برای حل مشکلات اقدام کنند. به همین دلیل نمی توان داشتن مشکلات روانی و داشتن چنین اختلالاتی را یک موضوع نادر در نظر گرفت.

مشکلات روانی نشانه های ضعف هستند

یکی از باورهای غلط در مورد روان درمانی این است که همواره افراد فکر می کنند این دسته از مشکلات مربوط به سلامت روانی به دلیل وجود ضعف در افراد است. این در حالی است که چنین مسئله ای صادق نبوده و ممکن است افراد به دلایل مختلفی در طول زندگی خود با چالش های روانی گوناگونی مواجه شوند.

به همین دلیل به هیچ عنوان نمی توان گفت که مشکلات روانی که افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند و مجبور هستند تا به دلیل آن اقدام به روان درمانی کنند به دلیل ضعف های شخصیتی هستند.

برای درمان مشکلات روانی نیازی به مشاوره و روان درمانی نیست

یکی دیگر از مهم ترین مشکلاتی که همواره افراد با آن مواجه هستند و به عنوان یکی از بزرگ ترین باورهای غلط در مورد روان درمانی وجود دارد این است که افراد فکر می کنند انجام فرآیندهای روان درمانی کار ساده ای بوده و هر شخصی می تواند به عنوان مشاور به شما کمک کند.

به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که هیچ شخصی نمی تواند جای مشاور و روانشناس را بگیرد و این که فرض کنید صحبت کردن با افراد معمولی و کمک گرفتن از آن ها می تواند به شما برای حل مشکلات روانی و چالش های ذهنی تان کمک کند، یک مسئله کاملاً اشتباه است و این موضوع یکی از باورهای غلط در مورد روان درمانی به حساب می آید.

مشکلات مربوط به سلامت روان دائمی هستند

از دیگر باورهای غلط در مورد روان درمانی این است که افراد فکر می کنند مشکلات مربوط به سلامت روان دائمی هستند و همواره در طول زندگی خود قرار است با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید. به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که شاید درمان مشکلات مربوط به سلامت روان و روان درمانی زمان بر بوده و نیاز به وقت گذاشتن دارد، اما این مشکلات به هیچ عنوان دائمی نیستند و در صورتی که از یک دکتر روانشناس خوب برای حل مشکلات روانی خود کمک بگیرید، می توانید پس از مدتی این چالش ها را برطرف کرده و به بهترین شکل ممکن مشکلات روانی خود را حل کنید.

درمان مشکلات روانی ساده و سریع است

یکی دیگر از باورهای غلط که بسیاری از افراد در مورد روان درمانی دارند این است که فکر می کنند طی کردن مراحل مربوط به روان درمانی بسیار سریع و آسان بوده و می توان به راحتی به نتیجه رسید. به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید به این نکته توجه داشته باشید که طی کردن مراحل مربوط به روان درمانی در هر شرایطی دارای چالش های خاصی بوده و سختی های گوناگونی دارد.

به همین دلیل نباید به هیچ عنوان توقع داشته باشید که در سریع ترین زمان ممکن بتوانید مشکلات خود را برطرف کرده و در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود دست پیدا کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کمک گرفتن از یک مشاور متخصص می تواند روند درمان شما را آسان و سریع تر کند اما به صورت کلی طی کردن مراحل مربوط به روان درمانی دارای چالش های خاصی است.

درمانگرها معمولاً نکات کلی می گویند

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در مورد روان درمانی دارند این است که فکر می کنند افرادی که در حوزه روان درمانی کار می کنند، همواره برای درمان مشکلات افراد راهکارهای کلی را ارائه می دهند.

این تفکر کاملا اشتباه است چرا که مشاورین حرفه ای می توانند با توجه به شرایط شما، شخصیت تان، ویژگی های رفتاری، چالش هایی که با آن مواجه هستید و… راهکارهای مناسبی را به شما ارائه دهند. به همین دلیل به هیچ عنوان نباید فکر کنید که نکاتی که در جلسات روان درمانی مطرح می شود یک سری نکات کلی هستند و هر شخصی می تواند آن ها را به شما بگوید.

افرادبا مشکلات روانی باید اقدام به روان درمانی کنند

یکی دیگر از اشتباهاتی که همواره افراد در مورد روان درمانی دارند این است که فکر می کنند تنها افرادی که دارای مشکلات روانی هستند و ممکن است به خاطر مشکلات شان به خود و دیگران آسیب بزنند باید اقدام به انجام مشاوره های روان درمانی کنند.

به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که همه افراد در طول زندگی خود ممکن است با چالش ها و مشکلات مختلفی مواجه شوند. در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک مشاوره خبره و متخصص می تواند به شما کمک کند تا با آگاهی و دانش کامل بتوانید چالش های زندگی خود را برطرف کرده و در راستای حل مشکلات خود قدم بردارید.

بهترین زمان رفتن به جلسات روان درمانی کی است؟

پس از این که شما را با باورهای غلط در مورد روان درمانی آشنا کردیم، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که بهترین زمان رفتن به جلسات روان درمانی در چه اوقاتی است؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که هر زمان که احساس کردید با چالش ها روانی خاصی مواجه شدید، لازم است تا در همان ابتدای کار حتماً اقدام به روان درمانی کنید. مشاوره فردی در این زمان حتما برای شما لازم و ضروری بوده و می تواند بسیار نتیجه بخش باشد. چرا که عدم توجه به سلامت روانی می تواند شما را در آینده با مشکلات بیشتری مواجه کرده و روند درمان شما را سخت تر کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً در همان ابتدای بروز مشکلات روانی برای حل مشکل خود اقدام کرده و به سراغ روانشناسان خبره و متخصص بروید.

پست های اخیر

  • اختلالات روانی
  • اختلالات شخصیت

ریزپرخاشگری چیست؟ رفتار های آسیب زای پنهان

2 سال گذشته
  • روان شناسی فردی

آیا تغییر شخصیت ممکن است؟

2 سال گذشته
  • روانشناسی ازدواج
  • مشاوره خانوادگی

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه پیش می آید و چه عواقبی دارد؟

2 سال گذشته
  • اختلالات روانی
  • روان شناسی فردی

آیا دروغگویی اختلال یا مشکل روانی است؟ دروغگویی پاتولوژیک چیست؟

2 سال گذشته
  • رشد و توسعه فردی
  • روان شناسی فردی

بلوغ دختران و روانشناسی | برخورد درست چگونه است؟

2 سال گذشته
  • کودک و نوجوان
  • مشاوره خانوادگی

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

2 سال گذشته